larsal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Fikk fått en Yamaha SCSI brenner 12/4/24. Denne fungerte fint i maskinen den stod i. Har montert den på et Adaptek 2940 AU SCSI kort, og får kjempeproblemer. Under boot av maskinen står den gjetatte ganger å blinker. Virker som om den forsøker å lese fra brenneren enten det er noen CD i eller ikke. SCSI IDen er riktig. På samme kortet har jeg en scanner og en DAT tape, og begge fungerer utmerket. Når den har tenkt seg om en lang stund kommer Windows til liv uten feilmeldinger, og det ser ut ok ut. Ingen feil raporteres for enheten. Men putter man i en CD, og forsøker å titte på den, henger filbehandleren seg. Er det noen som har opplevd noe liknende? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Har du sjekket termineringen? Kun den siste enheten i hver ende av SCSI-kjeden skal være terminert. Husk også at Ultra SCSI enheter krever aktiv terminering. Hvis du kobler bort DAT og scanner, fungerer Yamaha'en da? Hvis ja, så er det nok termineringen. Hvis du fortsatt har problemer, beskriv hvilken ID hver enhet har og plassering i forhold til kortet (rekkefølge og intern/ekstern). [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-03-17 21:41 ] Lenke til kommentar
larsal Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Den fungerer ikke alene eller sammen med de andre. Jeg har sjekket forskjellige varianter av terminering. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Jeg hadde noe lignende, min plex cdrom scsci kom ikke frem, men den funket hos en kompis, prøvde mye forskjellig måtte tilslutt ta en reinstall. Nå er alt i orden igjen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Symptomene dine ser ut som termineringsproblemer med masse reset av SCSI-bus. For testing prøv: 1. Koble fra alt unntatt Yamaha 2. Sett terminering på Yamaha'en til ON 3. Sjekk termineringen på Adaptec-kortet. Hvis jeg ikke husker feil, så kan den være satt til AUTOMATIC, OFF eller ON. Anbefaler at den står til AUTOMATIC. Hvis den står på ON, og du bruker eksterne OG interne enheter så får du problemer. 4. Sjekk også andre parametere (SYNC osv.) i SCSI-bios på den ID-en Yamaha'en bruker. Noen typer enheter liker ikke SYNC. Sjekk Yamaha dokumentasjonen. 5. Bruk kabel uten terminator Som sagt tidligere, en mer detaljert beskrivelse av SCSI-systemet kan muligens hjelpe.... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 jeg hadde problem med adaptec-kort og yamaha 4x2x6, gikk fint med symbios logic scsi-kort :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå