Gå til innhold

Fremkalle bilder over nett, HVOR?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt an på hva du legger vekt på. Min personlige erfaring er at de fleste aktørene levere prints av høy kvalitet. Har sendt inn bilder til Direkte Foto, Eurofoto, Fotoknudsen og Preus og de ligger ganske nær hverandre når en ser på kvalitet. Så for meg er pris det viktigste.

Her er prisene eg fant da eg sjekket i går.

www.direktefoto.no - kr 1,45 pr stk

www.Japanphoto.com - kr 2 pr stk

www.elitefoto.no - kr 2 stk

www.eurofoto.no - kr 2,45 stk

www.fotoknudsen.no kr 2,49 stk

Den eneste eg har en litt negativ erfaring med er Japan Photo for der får du ikke noen "konto" med album du kan legge bildene i. Syntes det er ok at bildene blir lagret på nett så eg kan bestille flere på et senere tidspunkt eller eventuelt dele de med andre. Så vidt eg husker så belaster samtlige porto etter vekt, så der burde de komme ganske likt ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har prøvd de fleste, og kvaliteten er jevnt over god. Ser at noen klager på Japan Foto, og de har jeg brukt en del. Sendte en del av de samme bildene inn til Kodak - ingen forskjell. Japan Foto sine forstørrelser pleier også å være gode - har returnert ett bilde - lilla stikk. Da jeg fikk nytt, var det likt. FotoKnudsen (Click) leverer gode bilder raskt, og som hos Japan kan du få dem levert til nærmeste butikk - så sparer du porto og oppkrav. En del gode tilbud hos FotoKnudsen også nå: Betal for 2 - få 3 (20x30).

Lenke til kommentar

Hehe, lett å la seg lure av de 10 gratis bildene. Faktum er at Eurofoto for øyeblikket er så pass dyre at 10 gratis bilder rett og slett ikke er godt nok.

Liten Sammenligning ved bestilling av 100 bilder:

Eurofoto (ink 10 gratis) : (90x2,45)+(10x0) = 220,5

Eurofoto (eks 10 gratis) : 100x2,45 = 245

Elite Foto : 100x2 = 200

Direkte Foto : 100x1,95 = 195

FotoKnudsen : 100x2,49 = 249

Her kan en lett se at til og med med hensyn til at en som første gangskjøper får 10 bilder gratis så er de alt for dyre!

Sammenlignet med billigste alternativ er det faktisk 25 - 50 kr å spare.

Det er hele porto'en det. Hvis en sjekker enda nærmere så kan en faktisk spare enda mer. Hos Elite,Direkte Foto og Foto Knudsen kan en også hente bildene i nærmeste butikk og dermed spare enda mer. Og skal en ha mer en 200 bilder så er prisen hos Direkte Foto helt nede i kr 1,45 per bilde. Dette skulle utgjøre en forskjell på hele 200 kr!!!!!! Så det lønner seg faktisk å lever inn bildene andre plasser.

Tar eg ikke helt feil så levere FotoKnudsen også slike "tulle" produkter nå (kopper,capser, bamser m.m.).

Skal heller sende sende inn en bestilling der hvis eg skulle ha veldig lyst på en caps med bilde på. Da sparer iallfall eg en 50 lapp i porto ;)

Endret av Thade
Lenke til kommentar
Hehe, lett å la seg lure av de 10 gratis bildene. Faktum er at Eurofoto for øyeblikket er så pass dyre at 10 gratis bilder rett og slett ikke er godt nok.

Anbefaler alle allikevel å prøve 10 gratis bilder, da du får en fin mulighet til å finne ut hva du evt trenger å korrigere før du sender dem over for utskrift. Alle disse produktene de har er jo mest dill, men sikkert kult for noen. Jeg er fornøyd med kvaliteteten hos Eurofoto, men synes de er litt dyre. Samme konklusjon hadde jeg for Minebilder.no som nå er en del av Eurofoto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...