indahla Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Windows XP var veldig ustablit hos meg, så jeg instalerte en ny versjon på samme partisjon men i en annen katalog (/winxp). Deretter slettet jeg linjen i boot.ini som henviste til den "gamle" versjonen av Windows (/windows). Men, nå vil jeg inn i den "gamle" versjonen av windows igjen. Jeg har ikke slettet noen filer i /windows. Hvordan får jeg lagt til en linje i boot.ini slik at jeg kan velge denne versjonen av windows under oppstart...? PS: Jeg har klart å legge til en linje i boot.ini, men får ikke endret på katalogen den skal boote fra. Det står nå /winxp på begge versjoner. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er jo bare å lage en eksakt lik linje men bytte mappen ( \WINDOWS ) Da skal du få valg i oppstarten, bare det å vite hvem som er hvem Lenke til kommentar
indahla Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Det er jo bare å lage en eksakt lik linje men bytte mappen ( \WINDOWS ) Da skal du få valg i oppstarten, bare det å vite hvem som er hvem men hvordan får jeg endret på en linje...? Jeg klarer bare å legge til en ny med "bootcfg /copy" Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Start-->Kjør-->c:boot.ini Rediger der, legg til en ny linje for hvilket os det er og gjør som mars001 sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå