Gå til innhold

FIC K8T800.. Meget lav tempratur.

CFD

Anbefalte innlegg

Jeg har naa satt sammen mitt A64 system og etter litt knot i starten (som det somregel blir) saa gaar det naa knirkefritt.. problemet er bare at Tempraturen er saa lav at jeg ikke tror det. 34c med Zalman cu7000a. jeg ser det er flere som har dette hovedkortet saa hva er deres temp?

Og dere med andre kort kan ogsaa komme med innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saa... jeg nekter og tro at det kan vaere saa store forskjeller ifra kort til kort. Det kan jo vaere pga at XP3200 har 1MB cache mens XP3000 har 512KB. Det er jo en god del transistorer mer ,men naar dette er samme CPU saa hvordan skal man forklare dette?

Lenke til kommentar

Hva bruker dere for å finne max load temp da? 3DMark? :wow:

Ved å ha 2 mapper med Prime95 på disken så kan du også ha 2 stk Prime95 oppe samtidig. La den ene stå å tallknuse på "Small FFTs" og den andre Prime på "In-place large FFTs". Gjør dere dette vil prosessoren bli brukt 100%. La den stå et par timer før dere leser av max load temp.

Uten å påstå noe, men da tror jeg tempen til AMDguru1 blir litt høyere enn 36C...

Lenke til kommentar
Hva bruker dere for å finne max load temp da? 3DMark? :wow:

Ved å ha 2 mapper med Prime95 på disken så kan du også ha 2 stk Prime95 oppe samtidig. La den ene stå å tallknuse på "Small FFTs" og den andre Prime på "In-place large FFTs". Gjør dere dette vil prosessoren bli brukt 100%. La den stå et par timer før dere leser av max load temp.

Uten å påstå noe, men da tror jeg tempen til AMDguru1 blir litt høyere enn 36C...

Det kan godt hende den viser feil, men etter alle tester jeg har kjørt, overstiger den ikke den tempen. Det sier jo seg selv at det må være en feil i målingen.

Lenke til kommentar
Hva bruker dere for å finne max load temp da? 3DMark?  :wow:

Det kan godt hende den viser feil, men etter alle tester jeg har kjørt, overstiger den ikke den tempen. Det sier jo seg selv at det må være en feil i målingen.

Mest sannsynlig det ja :)

Tyrkleif i søringland

Endret av rlz
Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort som du, og det virker for meg som om at man må i BIOS for å en skikkelig temperatur avlesning. Temp avlesningene til AIDA32 og Speedfan er ofte helt "på tur" (f.eks. 14'C rett etter 3dM03). Med 4 vifter i kabinettet og Spire Kestrelking vifte sliter jeg med å komme over 40'C.

Lenke til kommentar

Jeg har det FIC hovedkortet, og tempraturmåleren der tror jeg har klikket helt. Akkurat nå ligger den å svaier fra 31-36°C

Men det er ofte jeg har sett måleren helt ned i 19°C og av å til helt opp i 50°C.

Så den måleren er helt bananas.

BOXED kjøler foresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...