Lakesis Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jepp som sagt har jeg ISDN (ufrivillig...venta på bredbånd eller i det minste ADSL så lenge at...ja...) Problemet mitt er at jeg ikke får utnytta begge linjene. Brukte Win ME før, og der var det jo enkelt å koble opp og ned den andre linja etter behov. Når du lasta ned feks, så du det med en gang på overføringshastighet at det hjalp å koble opp 2 linjer. Nå bruker jeg Win 2000 Pro (norsk), og jeg har satt opp så jeg kan bruke 2 linjer...MEN: hvis jeg laster ned en fil, og så kobler opp den andre linja så blir det ingen forskjell i overføringshastighet. Overføringshastighet med 1 linje ligger normalt på 5-7kbps, når jeg brukte 2 linjer før kunne jeg komme opp i 12-14kbps. Men nå, når jeg smeller opp linje nr 2: nada! ligger på samme, men linja er visserlig i bruk...fordi telefonlinja blir opptatt. Liten vits i å bruke 2 linjer når det ikke utgjør noen forskjell, må jo betale for 2 uansett Når jeg får opp statusvindu for oppkoblingen, så står det at hastigheten er 128.0 kbps, og så vidt jeg kan se så er alle innstillinger korrekte. ISDN modemet jeg bruker er et eksternt Doro Zeus 128 USB, med de nyeste driverene for Win2K. Noen som kan hjelpe meg med denne? Jeg har prøvd det meste, men kommer nå ingen vei!!! *frustert* En annen liten ting: hva er X25 innstillingene i egenskaper for oppkoblinga? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hva med å lage en oppkobling på 64k og en oppkobling på 128k? Til vanlig bruk bruker du 64k, men når du skal laste ned en stor fil kobler du av internett, og kobler på 128k oppkoblingen? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei. FØR da jeg hadde ISDN (som internett-oppkobling) brukte jeg også Doro Zeus 128 USB-adapter. Den virket veldig greit i Windows 2000. På dobbel hastighet også. For det er vel ikke nettsidene du er inne på som ikke orker mer enn 7kb/s :wink:. Har egentlig ikke noen tips nei..... :sad: Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kommer også litt en på internettleverandøren din Noen støtter Dual ISDN, andre er mer tilbakeholdne Jeg har ISDN og har to internettleverandører (strengt tatt ikke nødvendig, men likevel) En for 64 og en for 128 Jeg bruker også Windows 2000 jeg har Eicon Diva isdn kort Kommer nok litt ann på isdn kortet ditt også Sjekk dine instillinger først da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå