z00l Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Heisann !!! Har lenge siklet på en raskere forbindelse til internett. Kjører FTP 24/7, og har derfor behov for lik hastighet begge veier. Det er 2 ting som er det avgjørende for min del: Pris og kvalitet. Ettersom jeg KUN kan få ISP'er som bruker telenor sitt nett, er jeg avhengig av å velge nettopp en av dem. Nå har jeg bladd litt i forumet her, og ser at Kvalito har fått regelrett slakt. Dette var egentlig mitt første valg, med tanke på pris (1099 pr mnd for 2mbit sdsl). Kan noen komme med anbefalinger når det gjelder valg av ISP ? Dette må være en leverandør som kan tilby SDSL 2mbit minimum, som går på telenor sitt nett, er prisgunstig, og som gir deg den hastigheten du betaler for. Et ting til jeg lurer på, er valg av Modem/router. Ser at Kvalito tilbyr deg kjøp av et ADSL/SDSL modem til kroner 1990. Går det an å spare inn noen kroner ved å f.eks kjøpe dette på en webshop? Kan noen anbefale meg noe til en gunstig penge? Lurer også på om jeg kan bruke ADSL modemet som jeg allerede har fra før, eller trenger jeg noe annet ettersom jeg nå skal anskaffe meg SDSL? Håper på rask og positiv tilbakemelding fra dere der ute Mvh -z00l- Lenke til kommentar
z00l Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ingen som vet ? Bluecom, er det privat elller bedrift? Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Som kvalito-kunde, vil jeg bare advare på det sterkeste mot å inngå noen som helst avtale med dette firmaet. Stol på meg, og spar deg for en masse potensiell frustrasjon. Etter ca 4 måneder som kunde, derav ca 1 måned hvor ting har fungert *tilfredsstillende*, har jeg mer eller mindre gitt opp. Kvalito er ISP for deg dersom du... * Syntes det er ok at utelandsforbindelsen er borte, eller utrolig treg,i snitt et par kvelder i uka * Liker litt spenning om morgenene - virker tingene i dag ? * Syntes det ikke gjør noe når adsl-modemet ditt blir hektet av nettet nå og da. * Syntes det er ok at firmaet du har avtale med legger skylden på andre firma for at de selv ikke kan levere et tildredsstillende produkt. Vel, dette er ihvertfall min erfaring med Kvalito. Jeg ser noen her på forumet er fornøyd med dem også, så jeg har kanskje vært uheldig. Lenke til kommentar
jellow Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 har hatt catch i snart 2 år nå og er _meget_ fornøyd! dem er kansje ikke de billigste, men tror nesten ingen kan konkurere med dem når det gjelder stabilitet.. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Catch kan jeg desverre ikke få . Er det noen andre alternativer enn bluecom da ? på hjemmesiden til bluecom står det at det koster kroner 5990,- for oppkoblingen til SDSL. Hva inkluderer dette ? Noen som vet ? Går det ann å spare inn noen kroner ved å få kjøpt et Modem/Router fra en webshop e.l ? Har lest de trådene om kvalito, og må si jeg ble ikke akkurat fristet til å velge dem som ISP. Men til tross, så er de 400 kr billigere per måned. Dette utgjør ganske mye på årsbasis. Mvh -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 på hjemmesiden til bluecom står det at det koster kroner 5990,- for oppkoblingen til SDSL. Hva inkluderer dette ? Noen som vet ? Montør og modem. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Det er nesten 6000 kroner for nesten ingenting........ latterlig dyrt spør du meg. Hva kan jeg forvente å få i nedlasting per sekund med bluecom ? 2048 / 8 = 256 kb/s - Men: Kan jeg regne med at de skrur hastigheten litt høyere, eller kan jeg regne med overstream eller hva de enn kaller det, slik at hastigheten går ned ? -z00l- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er nesten 6000 kroner for nesten ingenting........ latterlig dyrt spør du meg. Hva kan jeg forvente å få i nedlasting per sekund med bluecom ? 2048 / 8 = 256 kb/s - Men: Kan jeg regne med at de skrur hastigheten litt høyere, eller kan jeg regne med overstream eller hva de enn kaller det, slik at hastigheten går ned ? Tja, de tar vel det som det markedet de sikter seg inn på vil betale. Regner med at storparten av disse SHDSL-kundene bruker dette på hjemmekontorløsningene, dessuten er det ikke mange som leverer SHDSL via TNN til private. Svjv er råhastigheten 2.3Mb/s på linja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå