Gå til innhold

win 2000 problem

Anbefalte innlegg

nettop instalert win2000 på en

[*] pentium 233mhz

[*] 90mb sdram

[*] 4.5 gb hd

[*] 24x cdrom

når jeg booter for første gang går alt greit intil den skal forbi den hvite skjermen med den blå linja

da får jeg bluescreen der det står: (etter et kaos av tall og tegn) "prosses1_instalalztion faild"

hva er dette? noen som vet må ha svar fort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ok med Linux, men det med bios-oppgradering er ikke så borte vekk uansett. Dette er ikke noe som er spesielt tiltenkt MS opperativsystemer, men mere relatert til å utnytte kapasiteten som finnes på hk-et. Du vil ha nytte av det på Linux også!!

Har erfaring både med Linux (Mandrake)og W2K,og vil jo bare tilføye at jeg synes Linux utnytter maskinvaren bedre enn MS gjør, men W2K er et MEGET godt OS, og de nyeste Linux-distroene krever sannelig en del resusser de også. Men uansett:lykke til med innstaleringa!!

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at det er snakk om en Pentium MMX siden du sier den er 233mhz. Jeg har selv installert windows 2000 på en Pentium 166mhz med 128mb ram. Jeg merket fort at 128mb var litt i minste laget, men jeg måtte av forskjellige grunner ha windows 2000 på den pc'en.

Det jeg derimot vil anbefale deg er å installere NT4.0, fordi 90/96mb ram er altfor lite for Windows 2000. Det har jeg selv erfart både på nye og gamle maskiner. NT4 er like stabilt, og hvis ikke du skal spille masse 3d spill, så er det null bruk for Window 2000. Hvis du _skal_ spille 3d spill, så bør du legge inn windows98 uansett, på en så gammel maskin vil de lavere system og minne-kravene gjøre at det går betraktelig raskere med win9x i spill.

Lenke til kommentar

oki takker for svar

linux installen droppa jeg

(ikke min pc , fikk ikke lov. ja ja hun vet ikke va linux er en gang)

instalerte xp fungerte som _glo_varm_skit_i_nysnø_ (litt lagg)

gla ikke jeg skal bruke den PC-en! :razz:

Lenke til kommentar

På en så gammel skrangle ville jeg holdt meg til Win95 eller Win98.

Det er utrolig hva slags maskiner folk absolutt skal skvise inn Win2k og XP på. Kan jo være kjekt å ha litt ressurser og lagringskapasitet igjen til å bruke maskinen også da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...