Gå til innhold

MSI KT4V (CHIP VIA KT400)

Sakari46

Anbefalte innlegg

Hey jeg er ret newb til Hovedkort, har for nyligt købt et KT4V MSI kort

til min 1600 mhz duron og 256 kingston ddr 2100.

når jeg har startet min computer op, går jeg ind i bios og checker temp osv.

pludselig lukker min computer ned og giver en Fail lyd... (ikke ram lyden)

en eller anden lyd som jeg ikke kender, Power knappen virker ikke mens den står og hyler.. hvis jeg unplugger PSUen kan jeg tænde igen og det samme sker hele tiden.... altid efter lidt tid. jeg har ingen anelse om hvad det kan være men tror det er en eller anden critical error den kommer med (eller måske en case alarm som ikke er plugged? har ingen case alarm dog)

Har gennem gået alt mit hardware fra PSU til Ram tower grafikkort

de eneste ting jeg ikke har kunne checke er Hovedkort og CPU men siden den køre fint intil den "crasher" er det vel ikke CPUen?

håber nogen har noget experience med denne model og ved om det er noget der kan fixes eller det er en fejl som sådan. :cry:

(Ps. hvis du har samme bundkort og det fungere fint uden probs så skriv lige et reply så jeg ved det er mit der er FUBAR :thumbdown:

mvh Moi <--- idot to mainboards! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duron, skal ikke CPU-frequency jumperen settes til 100 eller 133mhz da?

Mener å huske at du må flytte på denne jumperen når du skal ha Duron i.

Hvis ingen her kan gi et mer nøyaktig svar øyeblikkelig, sjekk med manualen din(gidder ikke gjøre det for deg...)

Lenke til kommentar

Da kan du prøve å fjerne ALT som ikke er nødvendig for å kunne starte maskinen.(PCI-kort, nettverkskabler, høyttalere, ekstra vifter og annet "casemod" utstyr du måtte ha.)

Gå over alle kabler og kontakter, se at det ikke er kortsluttning noen steder og at alle pluggene står rett vei.

Se at det ikke er kontakt mellom HK og chassis på baksiden.

Ta gjerne ut ram og CPU for å sjekke dem og.

Start opp PC`en på nytt, og sett BIOS ned til failsafe setting. Disable "chassis intrusion" og "CPU-fan detection". Disable lyd-kort, nettverkskort(hvis du har slikt onboard)

Slår den seg fortsatt vrang?

Lenke til kommentar

Well alt er gennemgået flere gange og afprøvet i 2 forskellige towers og afmonteret og monteret igen har skiftet alt Hardware ud og afprøvet og booted op uden andet end agp kort osv.

alt hardware virker på andre maskiner..

maskinen starter op normalt, og køre normalt men efter 10 secs lukker den bare ned med en failsound.

så kan slet ikke nå at komme ind i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...