Scrim Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg har slackware på en bærbar, når jeg skriver shutdown -h now, så får jeg opp en masse skrift om den unmounter div ting osv og til slutt så kommer det Power Down, og der stopper det. Er det farlig å skru den av når det står Power Down? eller går det greit? Det jeg mener med farlig er at om noe kan gå galt med filsystemet, eller skal jeg skrive shutdown -r now og skru av maskinen i det den starter opp igjen? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ingen garanti men, når mandrake sier det samme, så slår jeg av. Og neste gang jeg slår på så for jeg ingen feilmeldinger om filsystemet. Så jeg er ganske sikker på at du bare kan slå av. Lenke til kommentar
power Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Når jeg får opp powerdown, så slår jeg av min maskin.. Da er hardiskene stoppet. Så da tror jeg alt er klart for å bli slått av.. Men du.. Kompiler inn støtte for strømstyring i kjerna di. Da slår den av hele maskinen av seg selv.. En ting til.. Prøv å skrive halt i stedenfor shutdown -h now ... mye kortere vetu Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Dersom den ikke skrur seg av er det ikke ACPI kompilert inn i kjernen, evt at hovedkortet ditt ikke støtter det. Du kan trygt skru av maskinen når den er ferdig meg alt. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Prøv med: shutdown -h now;logout Lenke til kommentar
xeon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 høres ut som manglende apm/acpi støtte i kernel ja (acpi er av flere grunner å foretrekke hvis du har det) Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tips: En "modprobe apm" (som root) før du skrur av maskinen gjør at den skrur seg av selv. Den sier "Power Down" fordi den skrur av maskinen / kobler av strømmen (eller hva man skal kalle det). Men siden apm modulen ikke er lasta veit den ikke hvordan den skal gjøre det, så da... gjør den ingenting. Som sagt, helt trygt å skru den av når det står Power Down. (Og for å slippe å skrive modprobe apm hver gang kan du legge til dette i /etc/modules.conf eller noe sånt, husker ikke eksakte navnet på fila.) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tips: En "modprobe apm" (som root) før du skrur av maskinen gjør at den skrur seg av selv. Dette kommer jo selvfølgelig helt ann på om h*n har apm kompilert opp som en modul da. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 hmm.. min sier powerdown, og 0,5 sek etter "syncing disks hda hdc"... så skrur den av strømmen. (fedora core 1, laptop) Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Tips: En "modprobe apm" (som root) før du skrur av maskinen gjør at den skrur seg av selv. Dette kommer jo selvfølgelig helt ann på om h*n har apm kompilert opp som en modul da. Klart det, men Slackware har alltid vært sær på det der (er sikkert det på 9.1 også), og ettersom han har spurt så mange spørsmål om Slackware i det siste er det lite trolig han har lagd sin egen kjerne Endret 15. februar 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå