Gå til innhold

Oldies tråden, mimring av gamle spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er day of the tentakle kult? hva går det ut på?

Det går ut på å redde jorden fra den lilla tentakkelens olme planer om totalt verdensherredømme ved å bruke portable toaletter (tidsmaskiner) til å sende ting mellom de tre hovedpersonene som blir satt i hver sin tid etter et mislykket forsøk på å dra til i går. Ja, det er genialt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Mine erindringer om mine første spill går nok mye lenger tilbake enn dette ja...hehe. Husker jeg satt og spilte på bruttern's spillkonsoll da jeg var liten.

det var en Atari 1200 eller noe sånt. Konsollen var iallefall laget av tre og kom med to veldig lite avanserte joysticker.

hadde mye moro med det da.

Ellers hadde vi mye moro med håndholdte lcd-spill i sin tid. tror det er en webside der man kan laste ned mange av de gode gamle donkey kong klassikerene osv,men husker ikke hva den heter. Sikkert noe med retro og handheld.

 

Men,men det var i gamle dager. Nå er det x-box'en som rår. :thumbup:

Lenke til kommentar

Little Big Adventure 1 & 2 anbefales på det sterkeste! Eneren var det første spillet jeg falt for.

 

Jeg husker veldig godt jeg prøvde demoen til Time Commando sammen med en kamerat. Da vi startet spillet kom logoen til Adeline Software International, de samme som har lagd LBA, med samme gjenkjennelige musikk, bare litt forbedret med flere toner, og vi skreik av glede ;).

 

Ja, det var tider.

Lenke til kommentar

Supercars 2 på amiga er et spill jeg har brukt utrolig mange timer med.. tar det frem av og til, og det har vist seg utrolig levedyktig. Kan fortsatte snakke meg ut av hu forferdelige miljødama som bare vil ta premiepengene mine.

Et eksempel fra en kar som spør om trafikkregler:

What is the right lane to overtake a car while driving on the motorway?

1. Left lane

2. Right Lane

3. Pennylane

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...