Gå til innhold

Oldies tråden, mimring av gamle spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[quote name='oerhört' date='16/02/2004 : 08:08'][quote name='tacomodo' date='15/02/2004 : 21:57'] [quote name='TST' date='15/02/2004 : 19:06'] Vær vennlig å ikke legg bilder inn via IMG-tag. Det holder med en link. Takk. [/quote]
Hvorfor ikke? Går liksom bildene via deres server og belaster? [/quote]
Det har med å gjøre at ikke alle sitter på fete linjer, og at disse "ettersleperne" kanskje ønsker å selv velge hvilke bilder de vil bruke minuttene sine på å laste ned. :)[/quote]
Takker, takker :w00t:

Ha litt omtanke for oss med !!!!MODEM!!!! tar en evighet å laste de sidene med IMG'ER :yes:
Lenke til kommentar
Vær vennlig å ikke legg bilder inn via IMG-tag. Det holder med en link. Takk.

Hvorfor ikke? Går liksom bildene via deres server og belaster?

Det er ikke alle brukere som er spesielt interessert i å laste flere MB før de får lest noe som helst i en tråd. Fint hvis dette respekteres uten videre kverrulering.

Kverulere ikke, men akkurat de bildene på forsiden var av type 4-10kb da.

Dessuten kan man lett skru av visning/nedlasting av bilder i nettleseren.

Om vi ikke får lov å bruke IMG taggen, hvorfor er den ikke disablet i såfall?

 

Men men, dere bestemmer

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Ellers kan jeg jo legge til:

 

Den gamle SEGA-konsollen

- Alex the Kid

+ masse geniale spill jeg ikke husker tittelen på

 

PC

- Wacky Wheels

- Cm 93

- Lemmings

- En gammel FIFA-tittel

- Pinball Fantasy

 

Er så mange gamle spill som jeg ikke kommer på i farten, men som jeg elsket å spille. Får legge til når jeg husker.

 

Edit: Etter å ha sjekkket litt nærmere fant jeg ut at spillet het "Alex Kid - Miracle World".

Endret av aiuL
Lenke til kommentar
hvor blir det av commondore/amiga folka hen da? føler meg ensom.

Bedre sent enn Aldri.. :p

 

Anyways!!

C64:

-----

- IK+

- Boulder Dash

- Great Giana Sisters

- Pang

- Rambo First Blood

- Last Ninja 1 & 2

 

Amiga:

--------

- Lotus 2 og 3

- MoonStone

- Cannon Fodder

- Another World

- Ikari Warriors :thumbs:

- Sensible World of Soccer

- Speedball 2

- Lost Partol!!!! (Fenomentastisk)

- Mega Lo Mania

- Syndicate

- Monkey Island 1-2

 

 

MANGE flerl jeg ikke husker til begge to... :(

 

Ellers er det bare ET spill på PC som er vært å neven.. Eller.. 2!

FallOut 1 og FallOut 2 :w00t:

 

EDIT: Glemte visst Wings til Amiga!! Bedre flyspill skal man lete lenge etter ;):p

Og siste spillet jeg fikk meg til amigan var SkidMarks! Fenomenale greier det der!

 

Og mens jeg ennå er varm i trøya her:

Summer og Winter GAmes til C64 er jo klassikere av uante dimensjoner!! Hvem kan vell glemme alle de døde joystickene og høyre armene disse tortur redskapene av non spill årnet istand :cry: Moro var det! ;)

 

PS: Bra nick Audiosloave!! ;)

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar

Tyrian!

Worms(2)!

Paratrooper!

Snake!

Red Alert!

Wacky Wheels

Alley Cat

Commander Keen

Crystal Cave

Winter Games

Cool Croc Twins

Sensible Soccer

Stunts

The Lost Vikings

The Incredible Machine

Leisure Larry

 

Eg har gløymt mange, men dette er nok dei viktigaste.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Mange gode gamle nevnt! Men det jeg husker best er et gammelt flyspill som kom mens c64 var relativt nytt! Falcon ett eller annet! Og ikke minst international karate! Ellers så har jeg en gammel hit stående i hylla, i original eske. Police Quest 2 med 5 1/4" disketter! Det holdt eg på med mange timer. Har alle sierras quest spill friskt i minne og ikke minst larry laffer! Konge! Og helt til sist, Test Drive 1! Det var bilspill... :dribble:

Endret av Audioslave
Lenke til kommentar
>' date='16/02/2004 : 17:33']
Vær vennlig å ikke legg bilder inn via IMG-tag. Det holder med en link. Takk.

Hvorfor ikke? Går liksom bildene via deres server og belaster?

Det har med å gjøre at ikke alle sitter på fete linjer, og at disse "ettersleperne" kanskje ønsker å selv velge hvilke bilder de vil bruke minuttene sine på å laste ned. :)

Takker, takker :w00t:

 

Ha litt omtanke for oss med !!!!MODEM!!!! tar en evighet å laste de sidene med IMG'ER :yes:

Og avatarene som forumbrukerne bruker da... :p Antar at de kan velges bort under menyen. Men å klage over så små bilder som faktisk er mindre enn avatarene...

Lenke til kommentar

Jeg var medeier i Artic Software (første firma i Norge som imorterte spill) i 93-95 og det jeg gav mest hint til var vel Gabriel Knights.

 

Denne lista bringer nesten tårer...

Husker jeg solgte en spesialutgave av Falcon 3.0 med manualer i ringpermer...veide flere kilo...

 

Selv ble det my F1 World Circut fra geniale Microprose, Tornado (id software) og Syndicate

 

Første spill jeg teste på pc var Wing Commander (kom i 90 ..testet i 91) men jeg ble ikke så imponert .. fordi å flyspill på en 286 med 2-3 frames pr. sec. var ikke noe særlig.

 

Søla bort mye penger på Pong, Space Invaders, Astroides, Pac Man osv..osv..

Har dem alle på Mame32 nå da. Mye C64 også...(med turbo tape) Fav var Bonty Bob Strickes Back!

 

Noen Muddere her?

@c-Cobr@

Endret av Ac-Cobra
Lenke til kommentar
>]

Ha litt omtanke for oss med !!!!MODEM!!!! tar en evighet å laste de sidene med IMG'ER :yes:

Og avatarene som forumbrukerne bruker da... :p Antar at de kan velges bort under menyen. Men å klage over så små bilder som faktisk er mindre enn avatarene...

Du har neppe fått med deg hvilke bilder vi fjernet. De var rimelig store. Ser helst at denne diskusjonen legges død, slik at folk kan bruke tråden til det den er til. Har dere noen flere meninger rundt dette, kan de sendes til meg privat. Takk.

Lenke til kommentar
Jeg var medeier i Artic Software (første firma i Norge som imorterte spill) i 93-95 og det jeg gav mest hint til var vel Gabriel Knights.

Katalogene med isbjørn på? De siklet jeg meg gjennom gjentatte ganger. :)

 

Forøvrig syns jeg ikke dette blir en skikkelig mimre-tråd uten bilder. Ikke var de voldsomt store (320x200 i 256 farger blir ikke mye), og det er vel en smal sak å hive (light modem warning) på slutten av tittelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...