klikko Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Vurdert å kjøpe ny cpu vifte!? hvis det er 50grader....jeg har 19c med en 120mm bak, og boxed! er ganske artig at du faktisk tror at du har det! 19 c med luft???? ehhh ringer det ingen bjeller her? Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 smart... Hehe... Nå har jeg hatt vannkjøling i noen dager, men idle ble 44 grader, og da synes jeg det ikke var verd den sjansen det er og ha vann i pc'en når jeg bare tjente to grader. Når jeg skulle sette på kjølern igjen, pusset jeg den med 1200 papir, og rengjorde cpu'en før jeg la på et perfekt lag med kjølepasta. Det hjalp! Nå er load på 48 grader! Før var det langt over 50. Idle ligger i overkant av 40. Hvis du har festa slangene bra nok, så er det 99 prosent sjangse for at den lekker. Men gikk det bare 2c ned!? (med vannkjøling!) Men åssen luft kjøler hadde (har) du a? mvh Stian_A Nei, det er ikke 99% sjanse for at det lekker. Det er mye tryggere enn det, men man kan ikke si noe sikkert tall, for det varierer så mye fra sett til sett. Dessuten burde du forstå at noe er galt når CPU'en din er 19 grader. (med mindre du har minusgrader på rommet ditt.) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Men gutter (jenter) dere har jo ikke tatt meg GigaByte`s kjøler! Hvis den hadde vært med hadde den banka dritten ut av ALLE andre kanskje untatt Cooler Master AERO 7+, fordi designet til Cooler Master`n er noe av det deiligst i hele verden! andre plass GigaByte-kjøler. Jeg skal lese et par tester av den Gigabyte kjøleren, men det tar lengre enn fire timer mellom hver gang jeg leser denne tråden. Vurdert å kjøpe ny cpu vifte!? hvis det er 50grader....jeg har 19c med en 120mm bak, og boxed! For det første så har du A64, og for det andre så er det vanlig å oppgi load temperaturer. Men mest sannsyning stemmer ikke den temperaturen heller? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Etter å ha lest et par reviews som denne har jeg bestemt meg for å ikke legge den til listen enda. Når det gjelder ytelse/volum ligger LANGT ned på lista. 4000 RPM og 37dB er uaktuelt når den yter bare litt bedre enn 7000CU på 1500 RPM. Selv SilentBoost på 2800 RPM (som har finnene lodded fast, og er ikke laget ut av et helt stykke) yter bedre. Endret 2. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg har panaflo viften, men her om dagen skjedde det noe dramatisk. Jeg skulle sjekke om en temperatur alarm virket, derfor stilte jeg den 1 grad høyere enn det CPU var, slik at jeg bare kunne holde foran vifta slik at den steg 1 grad. Jeg kikket en annen retning mens jeg ventet, og plutselig mistet jeg litt balansen, slik at neglen min gikk rett inni, og et vifteblad fløy ut av pc'en... Så nå har jeg satt på en antec vifte som fulgte med kabinettet istedet. Da er idle uten sidedør på 46 grader. gjor det samme med taisol vifta mi: ( den funka forsovit etterpå men den rist å bråka noe *****!!! skal kansje kjøpe meg aero 7 lite, men er ikke sikker lenger. men det ser ikke ut som di har aero 7+ på komplett lenger: ( Lenke til kommentar
parpils Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 jeg dreit meg ut på silent boost, den bråkte og ble levert av komplett.no Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) DOBBEL. Endret 14. april 2004 av menT4l Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Sant... skal komme med bilder snart av overklokkingen... Yes, jeg gleder meg til å se screenshot av det! Fint at du gir oss en oversikt over kjølere da trådstarter Endret 14. april 2004 av menT4l Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Absolutt flott arbeid, bare synd du ikke har testa kjølerne. Finnes jo masse stoff om de kjølerne du har skreve opp, men da er de ikke testa samme, eller med samme cpu, eller samme vifte.. Hint hint ? Endret 12. august 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Thermaltake Silent boost NOK 325.00 Støynivå 21/28 dBA ! Fås hos netconnection, microplex og komplett Koster 245 på Microplex denne / denne "K8" Hvis du skal holde lista oppdatert har du jobben Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) OBS! K8 er for Socket 754 / 939 / 940[\b] Endret 30. juli 2004 av LOZER Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hmm.... Tester sier at "SP97" er bedre en "SLK-900" så hvorfor er "SLK-900" på topp? Lenke til kommentar
Yngveam Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hmm.... Tester sier at "SP97" er bedre en "SLK-900" så hvorfor er "SLK-900" på topp? Det er fordi denne sammenligningstesten er grunnlaget: http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp Her tar de å sammenligner kjølere med fullstendig forskjellige vifter, da sier det seg selv at resultatet ikke er pålitelig. Om dere derimot sjekker denne siden så er det en bedre sammenligning av kjølere: http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html Her tester de kjølerne med samme stillegående vifte, og får dermed et sammenlignbart resultat. Eneste feilen her er Zalman sine 7000(A)Cu & AlCu kjølere som har en innebygd 92 mm vifte som de ikke kunne bytte ut. Derfor havner denne for høyt opp i forhold til de andre som er testet med samme 80 mm vifte. Beste Socket A kjøler er derfor SP97 med en 92 mm vifte (les testene). I hvert fall i skrivende stund. ~Yngve Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hmm.... Tester sier at "SP97" er bedre en "SLK-900" så hvorfor er "SLK-900" på topp? Det er fordi denne sammenligningstesten er grunnlaget: http://www.overclockers.com/articles373/socketA.asp Her tar de å sammenligner kjølere med fullstendig forskjellige vifter, da sier det seg selv at resultatet ikke er pålitelig. Om dere derimot sjekker denne siden så er det en bedre sammenligning av kjølere: http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html Her tester de kjølerne med samme stillegående vifte, og får dermed et sammenlignbart resultat. Eneste feilen her er Zalman sine 7000(A)Cu & AlCu kjølere som har en innebygd 92 mm vifte som de ikke kunne bytte ut. Derfor havner denne for høyt opp i forhold til de andre som er testet med samme 80 mm vifte. Beste Socket A kjøler er derfor SP97 med en 92 mm vifte (les testene). I hvert fall i skrivende stund. ~Yngve Det må være feil. Jeg kan personlig garantere at SP-97 tisser på SLK-900... Lenke til kommentar
gynda2003 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hei er noe vansklig å sett inn en Zalman CNPS7000A-Cu cpu vifte i et asus a7v600 hk?? må man ta ut hk for å sette inn vifta?? Har amd [email protected]. takker for alle svar! https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16934 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 behøver vi denne som sticky nå som det er cpu-kjølere i prisguiden Lenke til kommentar
moray Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Den burde i hvert fall ha vært oppdatert hvis den skal være "Sticky". Nesten ingen linker/bilder virker lengre. Synes det er en god guide, men jeg mener at den mister litt tillit når den ikke er oppdatert. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Utrolig bra Skal kjøpe ny cpu kjøler nå, så dette var til stor hjelp! Har gått å sikla på Mist Silent Twin i en stund nå så var greit å få se den i forhold til div andre kjølere! kjøp frostbite i stede... hadde ST før og bytta den ut med en frostnite, den var mycket bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå