pgdx Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hei. Er ganske rookie når det gjelder Linux. Har bare brukt det noen måneder sammenhengende, og liker det veldig godt... Det eneste jeg har litt problemer er strukturering på filer o.l. Hvor er det lurest å plassere musikk som andre brukere på maskinen også skal ha tilgang til, filer bare jeg skal ha tilgang til (/home/navn/ ?), installere programmer o.l. Hvor lagrer dere alt deres? Kaster det helt ustrukturert inn i /home/user/musikk, f.eks? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg kaster alt inn i /home/juzt3r/musikk (når det er musikk) Når bare jeg skal ha tilgang. Og hvis andre skal ha tilgang legger jeg det i /home/Musikk femseksempel. Kan jo henge jeg gjør det dumt og "farlig" Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan jo lage en mappe kalt /Felles på rot nivået for eksempel, eller "/Delte mapper og filer" Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan jo lage en mappe kalt /Felles på rot nivået for eksempel, eller "/Delte mapper og filer" Det kan jeg jo, men nå spurte jeg om hva alle andre brukere av Linux her inne gjorde, så det var ikke helt svar på spørsmålet. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Jeg mener å huske at den nye utgaven av FHS (filsystemstandard for Unix) inneholder et dir som heter /media, for musikk/film (du skjønner sikkert). Selv har jeg hatt for vane å legge musikk/film under /mnt/media (har på en egen disk) en stund nå. Edit: Se selv. Endret 15. februar 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Pleier å ha et mappe /storage i roten på bokser som har store disker med mue mediafiler som skal kunne aksesseres av alle. Så har jeg kanskje: /storage/audio /storage/video osv. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 teknisk sett er vel /srv mer passende.. /media er jo til removeable media.. "/srv contains site-specific data which is served by this system." " One method for structuring data under /srv is by protocol, eg. ftp, rsync, www, and cvs. On large systems it can be useful to structure /srv by administrative context, such as /srv/physics/www, /srv/compsci/cvs, etc. This setup will differ from host to host. " Nå har ikek jeg fulgt FHS selv.. : Mounted on / /indicium/vulgus /indicium/pusillus /indicium/amplus /indicium/subigo noen av disse inneholder divx, music, etc. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg mener å huske at den nye utgaven av FHS (filsystemstandard for Unix) inneholder et dir som heter /media, Ja. SuSE har t.d. hatt denne katalogen ganske lenge. for musikk/film Nei, for "removable media", altså CD-ROM, diskettar, osv. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Oops, ser ut som jeg kan la være å gå ut ifra hukommelsen (evt. lese egne linker). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå