Gå til innhold

Spenningsomformer 220V-> 120V

Anbefalte innlegg

Jeg skal få tilgang til noen duppeditter som er laget for 120V (USA). Trenger derfor en dippedutt som kan gjøre om 220V til 120V. Og da helst med kontakt for amerikansk støpsel.

Har lett litt rundt, bl.a. på Clas Ohlson, men har så langt ikke funnet noe høvelig.

Noen som har linker eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo, det kan jeg forsøke å forklare. Når man skal ha det ned til 3-5 volt opp til ca. 12 volt, da bruker man en AC/DC-adapter, populært kalt batteriadapter. Nettopp fordi ofte erstatter et batteri. Du kan tåle å ta på et batteri of å støt, og du kan tåle å få støt fra en AC/DC-adapter. Du KAN tåle 110 volt, men det er også sjanser for større skader. Av de hensyn produserer man ikke AC/DC-adaptere som gir 110 volt.

Men det som produseres er kontakter som en elektrikker monterer på veggen, og som kan brukes paralelt med vanlige. Vi har sånt kontaktoppleg i stuen og på mitt rom. Og det virker fortrefflig.

Lenke til kommentar

dette kan du og lage selv,

det du trenger er en trafo (transformator) denne transformerer spenningen om, i en batt lader er det foreks en 230-12v trafo, men du får nok tak i en som gjør om til 120v, eller s kan du lage den selv, det har med viklingene rundt trafoen åå gjøre, på hvor mye volt du får.

dersom du ikke har noen kunskaper om dette selv, annbefaler jeg å oppsøke en elektriker, så kan han ordne det på en enkel billig måte vil jeg tro, 1000-1200kr var vel mye for noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...