Gå til innhold

Hvilken office pakke?

Selle

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her uten regneark/skriveprogram, og lurer på hva jeg bør legge inn. Jeg har lisense til office 97, office 2000, office XP (i bruk på en annen maskin, så jeg kan ikke bruke den) WorksSuite 2001

Egentlig står det mellom office 2000 og WorksSuite 2001. Jeg har hørt mye drit om Works, men aldri hva som egentlig er drit... Erforinger?

Mitt innleg nummer 70 siden 02.01.04 :thumbs:

Endret av Selle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Works er en slags lillebror til Office pakken og har mye færre funskjoner enn Office har. Dessuten er det ikke samme filformat på de to pakkene, så det kan være vanskelig å åpne dokumenter som er lagret i en annen pakke, f.eks et brev skrevet i Works kan være vanskelig å åpne i Word osv....

Lenke til kommentar
Works er en slags lillebror til Office pakken og har mye færre funskjoner enn Office har.

Lillibror?

Den versjonen av woksSuite jeg har inneholder:

Word 2000

Works 6.0

Picture It! Photo

Encarta word atlas 2001

AutoRoute 2001

Den er på 6 cder

Office er på 1 cd.

Hum... Ser ikke ut som om det re noe rekneark der...

Lenke til kommentar

Når jeg sier Works, så mener jeg Works 6.0, de andre programmene er uavhengig av Works. Nå har ikke jeg brukt Works på mange år, men sist jeg brukte det, var der regneark og database. Men det er ikke det samme som Excel og Access, works har bare den enkleste funksjonaliteten du ellers finner i Excel/Access og ikke noe mer. Forskjellen er uansett enorm, vil derfor anbefale Office2000, den duger til det meste fremdeles.

Lenke til kommentar

Jeg bruker OpenOffice, et genialt prosjekt (gpl-lisensert, dvs gratis)

Alle funksjoner er der, det er flere programmer enn i MS Office-pakken, det er kompatibelt med alle formater, du kan skrive direkte til pdf i word-programmet og masse gøy. Verd å se på.

www.openoffice.org

Lenke til kommentar
Egentlig står det mellom office 2000 og WorksSuite 2001. Jeg har hørt mye drit om Works, men aldri hva som egentlig er drit... Erforinger?

Husker godt MS Works fra skoletida :( Works er et enkelt integrert program med tekstbehandling, regneark og database. Kvaliteten på programmene ligger langt under andre kontorpakker på markedet, men er sikkert greit hvis man bare skal skrive et brev i ny og ne.

Det som er "dritt" med Works er jo at det faktisk koster penger, når man får OpenOffice gratis. Sistnevnte er uendelig mye kraftigere. Eneste ulempe er at det mangler databaseprogram (hvis man skulle trenge det).

Lenke til kommentar

De versjonene av Worksuite som inneholder Word er faktisk ganske gode, ikke til profesjonell bruk, men til alminnelig hjemmebruk, som brev, skolearbeid, presentasjoner - pakken er tross alt laget på bakgrunn av hva folk etterspør. ;)

Word leser alle Works-formater, om nødvendig ved å velge import. Problemet er motsatt. Works 6.0 leser lite annet enn egne formater og ren tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...