SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har kjøpt nytt hk og cpu. (Abit AN7 og 3200+ barton 400 mhz) Problemet mitt er at maskienen min ikke vil starte. Har hk og cpu som nevnt, i tilleg har jeg et Geforce 3 ti 500 kort og 80 gb maxtor harddisk. Jeg kjører med en inwin ups. Maskinen vil ikke starte, blir et lite poff i viftene når jeg trykker på startknappen. Etterfulgt av en stygg alarm. Kommer opp tallkoder på hket, men tallkoder som ikke står forklart i manualen. Hva kan være galt? Tallkodene jeg får er først, 04,B.3,9.A og 9.F! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Sjekk først denne http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Hvilken CPU kjøler har du? vist vifta går for sakte så blir den registrert som ikke fungerende i bios og du får ikke bootet. I så fall sett den på max(vist du har justerbar) eller prøv en annen vifta og skru denne funksjonen av i bios.. TaZ Endret 15. februar 2004 av taz Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Har viften som fulgte med cpuen (boxed version) Viften rekker vell egentlig ikke å starte før den blir slått av igjen. Kommer meg heller ikke inn i bios siden den ikke starte. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Hvilken lyd får du? Napp ut skjermkort/minne og sett det tilbake og trykk det godt nedi. Sjekk att CPUen er satt helt nedi sokelen sin..er en temp føler under den på HKet som det hender står litt for langt opp så du må presse ned CPUen med(og holde) fingen når du tar ned hempa.. Tempføleren skal ha kontakt med unndersia av CPUen..gjerne litt goop på den og.. koble vekk alt utenom cpu,cpu kjøler,minne og skjermkort og fyr opp.. Funker ikke dette så ta ut CPUen og se om den er skadd,knekt litt av 1 hjørnet..forstørrelse glass er fint å skjekke CPU med.. TaZ Ferdig å redigere Endret 15. februar 2004 av taz Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 I følge linken over så får jeg "Repeating High/Low" og de tallkodene som ikke forteller meg en drit siden dem ikke står forklart noen stess. Har tatt ut skjermkort, minne osv for å sjekke om jeg fikk annen feilmelding (beeps og tallkoder) men samme feilmelding uansett. Cpuen er ikke skadd, mer tvilsomt siden det ikke virket med en annen cpu heller. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ta og clear cmos med jumperen på hovedbordet først av alt. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. TaZ Endret 15. februar 2004 av taz Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Har cleara cmos flere ganger, men det hjelper ikke. Vet ikke om inwin upsen tuller nå, men kan jo teste med annen ups. Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Tror det er defekt på hk! Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Evt du har knust cpuen, ellers så er det mulig hovedkortet ditt kan trenge en bios oppdatering Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) du har ikke bare koblet powerswitch feil på hk, eller koblet noen andre kontakter slik at du har blokert noe der... Endret 15. februar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 hm... når jeg faktisk klarte å _SLETTE_ biosen på et skjermkort jeg har (asus v6800 deluxe) fikk jeg 3 pip etter hverandre når jeg prøvde å starte, men jeg regner med at det er ikke noe sånt? Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) jeg kan neppe ha slettet noe som helst siden jeg ikke får start på maskinen. Hvordan kan jeg oppdatere bios når ikke maskinen vil starte? Cpuen fungerer, testet den på annen pc så den er det ikke noe galt med. Endret 15. februar 2004 av SpeCtaCelus Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er ikke kortsluttning noen steder? Enten mellom HK og chassis, eller på noen ledninger. Avisolerte ender, knekte/klemte ledninger, kontakter satt feil vei? Hvis PSU kortslutter vil du få lignende symptomer.(et lite poff før alt stopper) Sjekk alt, inkl. spacere bah HK. Høres ut som et elektrisk problem. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Sikker på at cpu-vifta er koblet til riktig kontakt på hk? Jeg koblet nemlig til feil kontakt en gang (faktisk den som var nærmest cpu) og da nektet abit hk å starte selv om cpu-vifta gikk. Alt funket med en gang jeg flyttet over til riktig kontakt! Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Cpu vifta er riktig tilkoblet. Psuen er i orden, testet den også på en annen maskin. Hm.. kablene rett koblet, hvordan erde rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå