lelle Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har noen sett på muligheten for å kople opp en PC til internett ved å bruke en mobiltelefon uten IR/blåtann? USB måtte vel isåfall vært overføringsmedium.. Men finnes det software som støtter dette? Er det i det hele tatt mulig? Synspunkter og visdom mottas med takk Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har ikke testet, og slenger engentlig bare ut en tanke uten å egentlig ha satt meg inn i disse tingene: Du må vel ha et modem også da isåfall. Har ikke mobilen blåtann eller infrarød overføring er den vel heller ikke tiltenkt å koble til en pc. Å finne et fornufting interface mellom modem og mobil må vel i såfall være greien, og ringe opp på "gamle måten" til en server... Ellers finnes det vel enklere og billigere måter å koble seg opp på. Kan jeg spørre hvorfor du vil dette ? Lenke til kommentar
lelle Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Tanken var at en mobiltelefon som støtter GPRS kan ta ned data fra internett. Disse dataene må det da også være mulig å overføre til en PC via USB? Men har noen gjort det - og finnes det software som støtter det? I praksis blir det vel da å bruke mobilen som modem.. Poenget var egentlig at mobiltelefonen min(n3300) støtter gprs, men verken har IR eller blåtann.. og så ville jeg undersøke muligheten for å surfe på laptop via gprs, feks på reise osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå