domroT Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har et MSI KT3 Ultra2 (Socket A) hovedkort med en Glacialtech Igloo vifte og Athlon XP 2000 prosessor. Jeg synes viften bråker for mye, og har derfor blant annet sett på MIST Silent Twin som et alternativ. Problemet er at det ikke er plass til denne viften på hovedkortet mitt siden MSI har plassert noen transistorer ganske nærme CPU-sokkelen. Har noen et forslag til en stillegående vifte som ikke tar for mye plass? Den kan godt være høy, men ikke for bred/lang. Har ikke funnet noen gode alternativer selv... På forhånd takk! -domroT Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 jeg bruker boxed som fulgte med 2500+, den bråker ikke så utrolig mye... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 du kan ha MIST silent twin om du tar av den ene vifta som er på sida, (det er 2 vifter tilsammen) har det samme HK og samme vifta her på stua, blir litt trangt men det funker, har xp1800 her da, men maskina klikker aldri med bare en vifte... Lenke til kommentar
domroT Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Jupp, men forsvinner ikke litt av poenget da? Den har jo to vifter for at de skal ha lavt turtall og være stillere, det får de vel ikke når du tar av den ene? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kjøp deg en gammel taisol kjøler med kobberbunn, eller en lignende kjøler. Kjøp så en 60-80 mm vifteovergang og en 12 dB Papst vifte. Dette er en lydløs løsning som jeg selv bruker på min XP2700. Får da idle temp på 32 grader og max 40 grader. Lenke til kommentar
domroT Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Takk for forslaget! Vil det fungere om jeg bare bytter ut viften på min nåværende kjøler (ikke kobber)? Eller blir kjøleeffekten for dårlig da? Har ikke tenkt til å overklokke. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kjøp nesten den viften du har... erh... Altså kjøp en Glacialtech Igloo Silent Breeze. Hadde en slik før og den var svært stille... PC World Norge skriver dette: Kjøleevnen virker for så vidt helt kurant. På vår 2800+ lå temperaturen på rundt 55 grader ved belastning. Når det videre gjelder støynivået er dette vanskelig å måle når en kjøler blir såpass stillegående som dette. Dette sier også det mest om vår konklusjon. GlacialTech SilentBreeze 462 II koster under 250 kroner, og med et såpass lavt støynivå synes vi dette virker svært bra. Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) foreslår en MIST frostbite kjøler... Har to slike selv.. henholdsvis ABIT og MSI hovedkort... Fungerer supert, har bare 1 vifte, kan montere flere.. blåser rimelig godt også... Bråker ikke før man stiller den over 2800-2900.. ( 70x) vifte... Ville kjøpt en 80x papst, enermax, titan e.l og satt på... fungerer supert =) edit : Abit kortet står i en centurion maskin og er rimelig proppa... ligger på rundt 38-39c idle.. ( AS5.. ) Meget fornøyd Endret 16. februar 2004 av Star Lenke til kommentar
domroT Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Takk for tips. Jeg får grave i lommeboken og prøve meg litt frem! Lenke til kommentar
domroT Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) advarsel 0% meg i rævva forresten! edit: ok, tar poenget Endret 16. februar 2004 av domroT Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 [off topic]Det står hos alle og bare du kan se det[/off topic] Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Kjøp deg en gammel taisol kjøler med kobberbunn, eller en lignende kjøler. Kjøp så en 60-80 mm vifteovergang og en 12 dB Papst vifte. Dette er en lydløs løsning som jeg selv bruker på min XP2700. Får da idle temp på 32 grader og max 40 grader. eller bøy ut ribbene på taisolen og sett på 80mm vifte på den, borr hull i sidene og fest med strips (passer perfekt hvis du bøyer ut finnene) andre som har gjordt det før, inkludert meg! men jeg gadd ikke å skru løs HK så jeg prøvde uten skikkelig feste... brent 1.2GHz Athlon nesten slik > http://wokket.net/taisol2.html Endret 26. februar 2004 av BeachDumb Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 kjøp deg dn silent breeze greiå så schmelck anbefale.... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 kjøp deg dn silent breeze greiå så schmelck anbefale.... Den koster kun 175kr på pcutstyr.no. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Et meget billig alternativ er å kjøpe en viftekontroller ala Zalman Fanmate til kr 39. Med den kan du trinnløst justere ned spenningen til viften får et levbart støynivå. Sjekk så at ikke CPU temp går altfor mye opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå