Gå til innhold

Rv420 Flashing umulig? 9800XT til RV420

Merlin

Anbefalte innlegg

Når ATI sitt nye flaggskip RV420 "Viper" ankommer norske nettbutikker er det nok endel av oss entusiaster som går til innkjøp av denne råtassen. Det flere kanskje lurer på er mulighetene til og omgjøre deres 9800 XT til nettopp dette kortet. Jeg anser dette som umulig siden frekvensene til RV420 er jo ganske mye høyere enn Radeon 9800XT :roll:

Er det noen andre som har noen formeninger om dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vel en god del fysiske forskjeller på selve GPUen så en flashing ville bli umulig. (Oppbyggingen av selve kjerna til R420/RV420 er forskjellig fra oppbyggingen til RV360 aka Radeon 9800 XT).

Edit: Det var 0 medlemmer som så på denne posten når jeg starta og skrive, men trur du ikke det lurte seg inn 2 stykker mens jeg skrev!?! (Jada, jeg vet jeg ikke er en racer på tastaturet :p)

Endret av pc-killer1317
Lenke til kommentar
Siden det er snakk om en ny V(G)PU så er vel det umulig å flashe et 9800XT til det nye kortet.

Ville vel vært omtrent som om jeg ville flashe XP2500 CPU'en min til en A64.....

siden når ble det egen bios til cpu? :p

Tror nok at det vil bli umulig å softmodde/flashe 9800XT til RV420, iom at det ikke er samme GPU på RV420 som på 9800XT.

Et eksempel på nesten like grafikkort er FX5900 og FX5950Ultra, de har samme specs, bortsett fra høyere klokkefrekvens og litt mer volt.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Sånne poster er kanskje et tegn på at "modde" hysteriet her går litt for langt til tider. Postene "sånn gjør man 9500 til 9700Pro" og "sånn gjør man 9800SE til 9800XT" skaper jo inntrykk av at alt er mulig. Førstnevnte krever først 256bit (ellers umulig uansett), deretter "friske" pipelines, og deretter flaks for å få klokket så høyt. Sistnevnte er rett og slett ikke mulig, selv om man med samme flaks kan komme opp på hastighetene som tilsvarer XT...

Jeg merker selv på IRC at folk tror de rareste ting om "modding", og det sitter også endel folk med R9500 som kjørte softmodden og er hellig overbevist om at de har et 9700Pro, selv om kortet deres er 128bit og ikke er klokket...

Lenke til kommentar
Den heter R420. RV vil si at det er en value eller midrange part, det er ikke tilfelle her. Projekt navnet er Loki og ikke Viper. Det bildet du har som avatar Merlin er en M10 med micron memory pack, dvs Mobile Radeon 9700.

Sorry MistaPi i will bend down for you :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...