Vigji^ Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei jeg har en amd 1800+ prosessor, vifta jeg har på den fikk jeg med da jeg kjøpte prosessoren. Det som er problemet er at den bråker alt for mye.. Vedder på det er ca 60db.. Det jeg trenger er en ny vifte jeg bare kan skru rett på, koble strøm til og så går den rundt. Kjøler like bra eller bedre en den forgje,, pluss at den lager mye mindre lyd en den forgje, det er det viktigste .... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Kan jo bestille ei delta 80*80.... Bråker mindre enn 60db i hverfall Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Er det bare og skru den oppi? vil helst ikke flytte på no kjøle pasta og sånn.. Og en ting til har du link? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ikke hør på tbend, han tuller bare Kjøp en vifte under 30db og du vil merke STOR forskjell. Angående størrelsen, må du sjekker hvor stor du har nå. Prøv å mål en side av vifta, den er sikkert 60 eller 80mm. Så går du inn på microplex.no og finner den rette størrelsen, og den prisen du er villig til å betale. Husk å sjekke hvor mange db den er på. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Silent Twin Denna e stille og grei.... Men da må du bytte alt! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du kan kjøpe deg viftestyring, en liten nett sak som gjør at du kan justere hastigheten på din vifte, f.eks. en Zalman Fanmate til kr 39,-. Noe letter enn dette kan det nesten ikke bli. Du må selvsagt sjekke at CPU temperaturen ikke blir for høy når du skrur ned turtallet. Hvis du virkelig bare ønsker å bytte viften på kjøleren, så må du jo oppgi hvilken kjøler du har og dimensjonene på viften. Jeg vil likevel fraråde dette, da er det bedre å kjøpe en ny kjøler m/vifte. Et alternativ til en ok pris er GlacialTech Igloo Silent Breeze til kr 227,-. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvis du vil ha en virkelig godbit og har litt penger til å bruke på en CPU vifte så er dette det rette valget. CPU vifte Den har vunnet mange tester og er en av de beste på markedet for socket A. Men den er uten vifte men det er jo bare å feste en 80*80 vifte oppå. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ville ha tatt den MacManus sikter til. Men jeg har 478 versjonen. Utrolig fin kjøler men en 92mm oppå Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Om du er på budskjett kan jeg anbefale denne: Cooler Master AERO 7 Lite Følger med viftestyring, og kjøler bra selv om du setter den på 1/3 styrke. Har den selv, og kjører på halv styrke på en xp2000+ @ xp3200+, 35C idle og 50c full load. anbefales. Endret 15. februar 2004 av lperik Lenke til kommentar
domroT Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvorfor fraråder du å bare kjøpe en ny vifte hn66? Det vil jo bli mye billigere, samtidig som det er mulig å kjøpe en overgang, f.eks. 60-80mm for å få lavere støynivå. Vil det redusere kjøleeffekten? Jeg sliter nemlig litt med det samme problemet selv, og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Tror nemlig ikke jeg har plass til noen bred kjøler som Silent Twin... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvorfor fraråder du å bare kjøpe en ny vifte hn66? Det vil jo bli mye billigere, samtidig som det er mulig å kjøpe en overgang, f.eks. 60-80mm for å få lavere støynivå. Vil det redusere kjøleeffekten? Jeg sliter nemlig litt med det samme problemet selv, og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Tror nemlig ikke jeg har plass til noen bred kjøler som Silent Twin... Grunnen er enkel, Vigji^ sier at kjøleren støyer noe enormt. Da antar jeg at selve kjøleren (uten vifte) er noe spinkle greier. Det hadde dog vært fint hvis han kunne fortalt hvilken kjøler det er, ellers er det umulig å finne hvilken vifte som passer. I utgangspunktet er det kjøledelen som er viktig. Jo bedre denne er , jo mindre luft trenger den for å kjøle temperaturen. Dermed kan viften kjøren ned i turtall for å oppnå ønsket kjøling. Det blir dårlig resultat med en dårlig kjøler påmontert en vifte som dytter lite luft. Men du fikk ikke med meg mitt første råd: Kjøpe en viftekontroller til kr 39. Noe særlig billigere får du det ikke. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvis du vil ha en virkelig godbit og har litt penger til å bruke på en CPU vifte så er dette det rette valget.CPU vifte Den har vunnet mange tester og er en av de beste på markedet for socket A. Men den er uten vifte men det er jo bare å feste en 80*80 vifte oppå. har selv en slik en ja når jeg monterte den så sank tempen min men 10 grader Min CPU vifte: Swiftech MCX462V Delta 80*80 AT 5 (artic silver 5) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå