Gå til innhold

nekte bruk av 'pwd'

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg har satt opp Invision Filemanager og har gitt noen venner webplass. Siden de kun får kontrollpanel til å uploade filer på, har apache rettighetene til alle kataloger, men da er det mulig å skrive/haxe også, gjerne i andres kataloger, om man bruker php...

Men hvis brukere ikke får bruker 'pwd' i et php skript:

<?php 
$pwd = `pwd`; 
  echo $pwd;  
?>

kan de ikke se hvor de er, og ikke kan de haxe noe da... (tror jeg? har ikke helt roen på dette....). SÅ! hvordan kan jeg ungå dette?

Har fått et par tips rundt om kring, f.eks:

(httpd.conf)
<Directory "/bane/til/brukere/">
   <IfModule mod_php4.c>
    php_admin_flag disable_function "getcwd;phpinfo;exec;system;passthru;shell_exec"
   </IfModule>
</Directory>

men får ikke noe til å virke, og vil ikke nekte bruk av php...

Noen som har noen tips? :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='15/02/2004 : 00:03'] kan de ikke se hvor de er, og ikke kan de haxe noe da... (tror jeg? har ikke helt roen på dette....). SÅ! hvordan kan jeg ungå dette?

Vel, de kan jo aksessere filer med absolutt filbane.

Dette er min subjektive mening, men personlig syns jeg det er ekstremt tungvint å lage hjemmeside gjennom et slikt web-grensesnitt. FTP er absolutt å foretrekke. Det burde ikke være noen stor sikkerhetsrisiko å sette opp FTP, da man enkelt kan begrense brukerne til sine hjemmeområder. PHP er en langt større trussel mot sikkerheten. Men som sagt, dette er min mening - sikkert noen som liker sånne web-grensesnitt også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...