upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Jepp, det hadde vært kjekt om det kunne kommet et sikkelig hk snart slik at all tvil ang hva som er årsaken kunne blitt fjernet.Det er skremmende at en cpu som er blitt så populær ikke skall kunne få et sikkelig hk å kjøre på. veldig mange som kjører A64 på 2600mhz ++ og det fungerer HELT fint enda. A64 er ikke noe for nybegynnere og det tar lang tid å sette seg inn i systemet (sier ikke at jeg hadde klart det). tror rett og slett dere kan for lite teit og "henge" ut A64 på denne måten pga manglene kunnskap om den. Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Joda har tenkt på det , jeg har agp lås men ikke pci , så årsaken kan nok være der . Derfor håper jeg produsentene kan få ut fingern og komme med nForce 3 250 da disse skal ha begge deler, kunne vert kjekt å fått dette bekreftet. Sikker på at du ikke har PCI lås? ganske sikker på at det er deet på gigabyte kortet. Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Registrerte at formann hadde mistet sin i går og det var uten voltmod. *kremte* Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Se på signaturen min for maskin spec. Noen som vet om en god overklokkings guide for mine spec.? Lenke til kommentar
upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Registrerte at formann hadde mistet sin i går og det var uten voltmod. *kremte* Rett og slett flaut må det der være snekkern. Du lyver jo. Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Når jeg overklokket med Core center som følger med MSI kortene fikk jeg FSB på 227, før maskinen skrudde seg av. Men når den restarta seg var den svært ustabil, endte med en restart av bios. Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 a64 er ikke for n00bs, de bør holde seg unna Lenke til kommentar
upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) a64 er ikke for n00bs, de bør holde seg unna Du har helt rett! edit: btw, burde ikke denne tråden ligge på overklokking.no? Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Registrerte at formann hadde mistet sin i går og det var uten voltmod. *kremte* Så konklusjonen er at A64 ikke blir ødelagt uten "uvettig" bruk. Viste du dette snekker'n? eller bare påstod du noe? Velger å tro det siste jeg. Tror det bor en intel fanatiker i deg, men ikke så sterk at du ljuger for å få gjennom poengene Lenke til kommentar
upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Turgon: han visste at formann har voltmoddet. skal ekstrem klokking til for at A64 tar kvelden. = voltmods Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Turgon: han visste at formann har voltmoddet. skal ekstrem klokking til for at A64 tar kvelden. = voltmods Nja, er ikke så sikker. Hvorfor skulle han ljuge? Jeg har hørt om folk som ljuger for å mobbe folk, for å få sg dame og for å kjøpe øl, men er det noen so hater en chip så mye at han er villig til å ljuge for å sverte den? neppe! Lenke til kommentar
upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Turgon: han visste at formann har voltmoddet. skal ekstrem klokking til for at A64 tar kvelden. = voltmods Nja, er ikke så sikker. Hvorfor skulle han ljuge? Jeg har hørt om folk som ljuger for å mobbe folk, for å få sg dame og for å kjøpe øl, men er det noen so hater en chip så mye at han er villig til å ljuge for å sverte den? neppe! Hvordan kan han overse det i ocshoot.no 3dmark resultat posten? Han har postet etter av Forman har gitt ut scoren sin og sagt at chippen hans er dø. Og det står i prosjektet hans at han har moddet hket sitt. Noe å tygge på nå? Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Dette skrev formann på ocshoot.no : Liten update her også.. kjører fortsatt boxedkjøler på cpu, men har montert vannblokk på skjermkortet. http://service.futuremark.com/compare?2k1=7544599 Fortsatt ingen mods da elfa er trege til å få sendt pakkene En stund etter dette meddelte han i samme forum at cpuèn var død og bad om et minutts stillhet . Utifra disse opplysningene sa jeg at den var død uten modding. Jeg har ingen intresse av å lyge for noen her og jeg har heller ikke sagt at disse dør for et godt ord. Det det dreier seg om her er at jeg sier denne er ustabil ved klokking noe som går igjen på mange forum og det trenger du ikke vere expert for å finne ut. Det er imidlertid veldig greit å se at amd klanen fortsatt henger på forumet klare til å slå ned på enhver som tør anntyde at amd ikke er perfekt til alt , hvor mange av dere som hyler og roper og kaller meg en løgner her har i det hele tatt sett en A64 og langt mindre prøvd den?? Jeg vil ha meg frabedt slike frekkheter da jeg ikke skriver her for å "henge" ut en cpu men for å prøve å få belyst flere sider ved denne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Turgon: han visste at formann har voltmoddet. skal ekstrem klokking til for at A64 tar kvelden. = voltmods Hvordan kan du påstå at jeg visste at denne var voltmoddet? Jeg kan fortelle deg at det visste jeg IKKE. Det kunne også vært inntresangt å høre om din erfaring med A64 . Desssuten vil jeg ha meg frabedt å bli kaldt for løgner . Lenke til kommentar
upside Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Sitat fra Forman: Update: Irriterende å mangle usle 108 poeng.. men men. Det går ihvertfall fremmover http://service.futuremark.com/compare?2k1=7551983 (tekst i prosjektet hans: Stock Aircooled A64 @ 2.44Ghz 270*9 1:1 - Shuttle AN50R modded vcore=1.8 vdimm=3.36 - Watercooled Powercolor 9800Pro @ 533/411 vgpu/vddr 1.9/3.38) A64 @ 2.44Ghz 270*9 1:1 9800Pro @ 533/411 Ikke si at du ikke sjekket linken hans.. Please. Du har lagt inn innlegg etter han la inn sitt. Det innlegget her kom før han sa at cpuen døde. Endret 16. februar 2004 av upside Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Dette skrev formann på ocshoot.no : Liten update her også.. kjører fortsatt boxedkjøler på cpu, men har montert vannblokk på skjermkortet. http://service.futuremark.com/compare?2k1=7544599 Fortsatt ingen mods da elfa er trege til å få sendt pakkene En stund etter dette meddelte han i samme forum at cpuèn var død og bad om et minutts stillhet . Utifra disse opplysningene sa jeg at den var død uten modding. Jeg har ingen intresse av å lyge for noen her og jeg har heller ikke sagt at disse dør for et godt ord. Det det dreier seg om her er at jeg sier denne er ustabil ved klokking noe som går igjen på mange forum og det trenger du ikke vere expert for å finne ut. Det er imidlertid veldig greit å se at amd klanen fortsatt henger på forumet klare til å slå ned på enhver som tør anntyde at amd ikke er perfekt til alt , hvor mange av dere som hyler og roper og kaller meg en løgner her har i det hele tatt sett en A64 og langt mindre prøvd den?? Jeg vil ha meg frabedt slike frekkheter da jeg ikke skriver her for å "henge" ut en cpu men for å prøve å få belyst flere sider ved denne. Jeg tror jeg har skrevet 7 eller 8 poster ETTER den posten som du siterer over.. jeg har også nevnt at jeg har fått satt i gang med voltmoddingen. Du har faktisk svart rett etter dette også. Skulle nesten tro du hadde fått det med deg, men har du oversett det, så har du oversett det.. simple as that Når det gjelder stabilitet så har jeg ingenting å utsette. Selv ikke når jeg kjørte en FSB (HTT) på 270 og 280 1:1 (DDR560) så merket jeg noen ustabilitet, og ved slike hastigheter 1:1 så snakker vi mye stress på minnekontrolleren. Jeg tror nok heller det er hovedkortet som er problemet i de tilfellene det oppleves at systemet er ustabilt. Muligens litt feil instillinger i bios. Når det gjelder min mening om A64 så lar jeg denne linken tale for meg: 25892 3dmarks PS: Husk at dette er gjort med Boxed-kjølern som følger med. Alså råtten luftkjøling, og 24-25c i rommet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Så konklusjonen er at A64 ikke blir ødelagt uten "uvettig" bruk. Viste du dette snekker'n? eller bare påstod du noe? Velger å tro det siste jeg. Tror det bor en intel fanatiker i deg, men ikke så sterk at du ljuger for å få gjennom poengene Jeg har ingen intresse av å lyge , har heller aldri hevdet at denne dør ved vanlig bruk, men sier i mitt første innlegg at det på div websider hevdes at denne tåler lite før den dør og da snakker vi om overklokking. Har også sagt i flere anledninger at jeg synest dette er en uhyre rask cpu ved std hastighet , men dette synest alle å glatt overse . Hva er så uvettig bruk? vel det kan diskuteres , det som imidlertid ser ut til å vere konklusjonen er at den tåler adskillig mindre uvettig bruk en P4 og amd XP Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Så konklusjonen er at A64 ikke blir ødelagt uten "uvettig" bruk. Viste du dette snekker'n? eller bare påstod du noe? Velger å tro det siste jeg. Tror det bor en intel fanatiker i deg, men ikke så sterk at du ljuger for å få gjennom poengene Jeg har ingen intresse av å lyge , har heller aldri hevdet at denne dør ved vanlig bruk, men sier i mitt første innlegg at det på div websider hevdes at denne tåler lite før den dør og da snakker vi om overklokking. Har også sagt i flere anledninger at jeg synest dette er en uhyre rask cpu ved std hastighet , men dette synest alle å glatt overse . Hva er så uvettig bruk? vel det kan diskuteres , det som imidlertid ser ut til å vere konklusjonen er at den tåler adskillig mindre uvettig bruk en P4 og amd XP Det var ikke net som en anklage. Mer som litt støtte. "Uvettig" bruk var bare et uttrykk for å være litt for ivrig med lodde bolten. Kunne sikkert kallt det noe annet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Dette skrev formann på ocshoot.no : Liten update her også.. kjører fortsatt boxedkjøler på cpu, men har montert vannblokk på skjermkortet. http://service.futuremark.com/compare?2k1=7544599 Fortsatt ingen mods da elfa er trege til å få sendt pakkene En stund etter dette meddelte han i samme forum at cpuèn var død og bad om et minutts stillhet . Utifra disse opplysningene sa jeg at den var død uten modding. Jeg har ingen intresse av å lyge for noen her og jeg har heller ikke sagt at disse dør for et godt ord. Det det dreier seg om her er at jeg sier denne er ustabil ved klokking noe som går igjen på mange forum og det trenger du ikke vere expert for å finne ut. Det er imidlertid veldig greit å se at amd klanen fortsatt henger på forumet klare til å slå ned på enhver som tør anntyde at amd ikke er perfekt til alt , hvor mange av dere som hyler og roper og kaller meg en løgner her har i det hele tatt sett en A64 og langt mindre prøvd den?? Jeg vil ha meg frabedt slike frekkheter da jeg ikke skriver her for å "henge" ut en cpu men for å prøve å få belyst flere sider ved denne. Jeg tror jeg har skrevet 7 eller 8 poster ETTER den posten som du siterer over.. jeg har også nevnt at jeg har fått satt i gang med voltmoddingen. Du har faktisk svart rett etter dette også. Skulle nesten tro du hadde fått det med deg, men har du oversett det, så har du oversett det.. simple as that Når det gjelder stabilitet så har jeg ingenting å utsette. Selv ikke når jeg kjørte en FSB (HTT) på 270 og 280 1:1 (DDR560) så merket jeg noen ustabilitet, og ved slike hastigheter 1:1 så snakker vi mye stress på minnekontrolleren. Jeg tror nok heller det er hovedkortet som er problemet i de tilfellene det oppleves at systemet er ustabilt. Muligens litt feil instillinger i bios. Når det gjelder min mening om A64 så lar jeg denne linken tale for meg: 25892 3dmarks PS: Husk at dette er gjort med Boxed-kjølern som følger med. Alså råtten luftkjøling, og 24-25c i rommet. Jepp ser du har svart flere ganger men kan desverre ikke se at du har skrevet at du har voltmoddet annet en om jeg går inn i linken og der var ikke jeg. Jeg har heller ikke sagt at årsaken til ustabiliteten ligger ene og alene i cpu , for om noen gidder å lese hele tråden så vil sammenhengen komme frem, det jeg prøver å belyse her i form av en diskusjon er om det er cpu , hk eller minnet som er årsaken eller om det er en kombinasjon. Når det gjelder hk har jeg bestilt samme kortet som du bruker så får vi se da med det jeg kjører nå er det umulig å kjøre stabilt over 225 i fsb og det rare er da at variasjonene blir så store. Dette er jo noe som det meldes om på andre forum også, greit nok at jeg er dum og ikke kan/vet noe men rart at så mange er det, (dette var ikke til deg) Så blir jeg av enkelte kalt for løgner pga dette og hvorfor skulle jeg lyve om noe som er skrevet på en side som veldig mange her på forumet er innom og i tillegg vet jeg at du er her titt og ofte og ser bla meg i kortene EDIT: Du nevner luftkjøling , kan i den forbindelse si at jeg ikke kommer noe lengre i klokking av denne cpuèn med vannkjøling der cpu har en temp under 20 grader i forhold til med den std kjølern som følger med. Årsaken til at jeg holder så lav temp på vannkjølingen er at radiatorn står på en uisolert kjellerbod. Endret 16. februar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Så konklusjonen er at A64 ikke blir ødelagt uten "uvettig" bruk. Viste du dette snekker'n? eller bare påstod du noe? Velger å tro det siste jeg. Tror det bor en intel fanatiker i deg, men ikke så sterk at du ljuger for å få gjennom poengene Jeg har ingen intresse av å lyge , har heller aldri hevdet at denne dør ved vanlig bruk, men sier i mitt første innlegg at det på div websider hevdes at denne tåler lite før den dør og da snakker vi om overklokking. Har også sagt i flere anledninger at jeg synest dette er en uhyre rask cpu ved std hastighet , men dette synest alle å glatt overse . Hva er så uvettig bruk? vel det kan diskuteres , det som imidlertid ser ut til å vere konklusjonen er at den tåler adskillig mindre uvettig bruk en P4 og amd XP Det var ikke net som en anklage. Mer som litt støtte. "Uvettig" bruk var bare et uttrykk for å være litt for ivrig med lodde bolten. Kunne sikkert kallt det noe annet. Skjønte det , mitt svar var ment mer generelt med tanke på hva som skal defineres som uvettig bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå