Malvado Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er jo typisk for alle nye cpu og hovedkort at det finnes en innkjøringsfase, dagens krav til fortjeneste gjør til at det blir mindre tid til testing og dette går selvfølgelig utover sluttbrukeren. Det er som regel pionerene det går utover, di som er så heldige å kunne kjøpe det aller siste innen teknologi, det er jo egentlig dem som gjør mesteparten av jobben til di store selskapene innen testing. Hva som forårsaker ustabiliteten på Amd64 kan jo være mange flere faktorer enn bare minnekontroløren, en dårlig Psu kan sikkert være nok til at ting ikke fungerer som det skal, men selvsagt etter det jeg har lest så ser det ut som at minnet er 1 av di årsakene som mest går igjen. Men selvsagt skal jeg ha en 64bits pakke, men det blir vell om 1-2 års tid da jeg greier meg fint med min Barton 2500+ @3200. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Nå har jeg fått meg AMD64. Og ja, ved å bruke MSI overklokkings program, som følger med klokket den lett opp til 2254 speed. (men multiper 10) Men den er ustabil som ******.. Nå har jeg skrudd av alt som heter klokking.... og kjører på defult. Men maskinen min henger deg når jeg tester maskinen på 3dmark03, på CPU testen. Lurer på om hvorfor.. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 MEn jeg har problemer med å spille N4S Undergruond, Generals osv. Hva kan dette komme av, grafikken er bare et stort rot, eller maskinen henger seg. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 cgsimons: Mistenker skjermkortet ditt, siden du sier "rot" på bildet. Men kan også være minnet, såvel som HK. Ville først forsøkt med et annet skjermkort. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Nå fikk jeg spillt generals i 5 min. Så beggynte skjermen min å pipe, fordi det ikke fikk signaler. Så tror jeg lyden hakket, så maskinen hang seg vel og. Er det skjermkortet det er noe galt med, eller er det bare driverne? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det skjermkortet det er noe galt med, eller er det bare driverne? Jeg sier bare "MSI" Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det skjermkortet det er noe galt med, eller er det bare driverne? Jeg sier bare "MSI" Som sagt, det er innkjøringstider på nye systemer, er nok ikke MSI sin feil! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Er det skjermkortet det er noe galt med, eller er det bare driverne? Jeg sier bare "MSI" Som sagt, det er innkjøringstider på nye systemer, er nok ikke MSI sin feil! Jeg tenker ikke bare på A64 plattformen. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Nå fikk jeg spillt generals i 5 min. Så beggynte skjermen min å pipe, fordi det ikke fikk signaler. Så tror jeg lyden hakket, så maskinen hang seg vel og. Er det skjermkortet det er noe galt med, eller er det bare driverne? Skjekk om skjemkort vifta fortsatt går, hadde det samme problemeten gang og da gikk ikke vifta. Da kjøpte jeg meg en vga silencer, så ble alt mye bedre Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg er ikke enig i at Athlon 64-systemer er ustabile, iallefall ikke hvis man bruker komponenter som er anbefalt til å fungere sammen. Her på forumene hører man lite til de som er fornøyde, mens de få som har problemer er veldig tydelige. Jeg har selv hatt et dual Opteron-system siden oktober og har aldri hatt et eneste seriøst problem - stabilt som banken (!). Når det gjelder overklokking så har jeg ikke så mye erfaring, men det er noe man gjør på eget ansvar og hvis dette skaper ustabile systemer så har man bare seg selv å takke. Det er derfor bare tull å klage over dette etter min mening Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Men sett at det blir bekreftet at den innebygde minnekontrollern ikke holder mål, hva vil skje da . Vil AMD gå ut og erstatte alle cpuèr som får problemer med denne? Minnekontrolleren holder mål sånn den er. Har enda igjen å se en a64 som dør utenfor spesifikasjonene og jeg stiller meg tvilende til om AMD erstatter noe utenfor spesifikasjonene (hvis det skulle være et problem). Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg er ikke enig i at Athlon 64-systemer er ustabile, iallefall ikke hvis man bruker komponenter som er anbefalt til å fungere sammen. Her på forumene hører man lite til de som er fornøyde, mens de få som har problemer er veldig tydelige. Jeg har selv hatt et dual Opteron-system siden oktober og har aldri hatt et eneste seriøst problem - stabilt som banken (!). Når det gjelder overklokking så har jeg ikke så mye erfaring, men det er noe man gjør på eget ansvar og hvis dette skaper ustabile systemer så har man bare seg selv å takke. Det er derfor bare tull å klage over dette etter min mening Helt enig! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg er ikke enig i at Athlon 64-systemer er ustabile, iallefall ikke hvis man bruker komponenter som er anbefalt til å fungere sammen. Her på forumene hører man lite til de som er fornøyde, mens de få som har problemer er veldig tydelige. Jeg har selv hatt et dual Opteron-system siden oktober og har aldri hatt et eneste seriøst problem - stabilt som banken (!). Når det gjelder overklokking så har jeg ikke så mye erfaring, men det er noe man gjør på eget ansvar og hvis dette skaper ustabile systemer så har man bare seg selv å takke. Det er derfor bare tull å klage over dette etter min mening Hmm er det ikke akkurat det som diskuteres her da , ustabilitet ved klokking. Det er jo ikke tvil om at en amd xp er mye mer stabil til klokking enn en A64. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Snekker`n jeg har en ide hva det kan være som gjør at A64 ikke er stabil når man klokker! I en fersk artikkel hos Anandtech så viser det seg noe du sikkert vet, men allikevel noe å tenke over med tanke på stabilitet. Artikkelen handler om PCI/AGP lås på Intel og AMD A64 korta. De fant ut at en FSB på 218-220 på A64 plattformen gjør at PCI/AGP er for høye og gir ustabilitet. PCI Speed and Overclocking: A Closer Look at A64 and P4 Chipsets Kanskje ikke minne kontrolleren allikevel? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Joda har tenkt på det , jeg har agp lås men ikke pci , så årsaken kan nok være der . Derfor håper jeg produsentene kan få ut fingern og komme med nForce 3 250 da disse skal ha begge deler, kunne vert kjekt å fått dette bekreftet. Endret 16. februar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Prøvd å klokke med bare 210 fsb? Ikke rare klokkinga for deg da, men er den stabil der, kan problemet ligge med PCI hastigheten. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 En ting til Snekker`n. Vet du om nForce3 250 er ett helt nytt chipset eller bare en oppgradert verson av 150? Håper da det kommer mer modne og raskere chipset for A64 snart... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Det går greit, hadde problemer med det i starten men etter og ha flyttet minnebrikken fra port 2 til 3 så ble det løst . Ser ut som den ikke aksepterer minnebrikke i port/slot 2 uansett type eller hastighet. Når det så gjelder nForce 3 250 vet jeg lite om dette utenom det som var annonsert lenge før jul , men så ble det merkelig stille rundt dette. Prøver å følge med på div sider , men intet nytt under solen enda. Endret 16. februar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Hmm er det ikke akkurat det som diskuteres her da , ustabilitet ved klokking.Det er jo ikke tvil om at en amd xp er mye mer stabil til klokking enn en A64. Mulig du har rett i det, men det kan skyldes flere årsaker som mangel på PCI/AGP-lås på de fleste Athlon 64-hovedkort og at minnet ikke kan kjøres asynkront fra HTT. Synes det er litt merkelig at ingen hovedkort-produsenter har klart å implementere en fungerende PCI/AGP-lås på sine Athlon 64-hovedkort enda (?). Hvis det er minnet som skaper ustabilitet så kan du prøve å øke CAS-to-RAS latency (tRCD) under minneinnstillinger i BIOS, da dette vissnok skal hjelpe Endret 16. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 Jepp, det hadde vært kjekt om det kunne kommet et sikkelig hk snart slik at all tvil ang hva som er årsaken kunne blitt fjernet. Det er skremmende at en cpu som er blitt så populær ikke skall kunne få et sikkelig hk å kjøre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå