Gå til innhold

Innebygd lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innebygget lyd er nesten ALLTID dårligere enn PCI lydkort.

Jeg ville anbefalt Soundblaster Audigy 2 eller bedre. Har Audigy selv og det har jeg vært veldig fornøyd med. Veldig bra kort og det er ikke så dyrt lengre men du må regne me oppunder 1000 lappen. Jeg tviler sterkt på at det er høytalerne dine.

Men hvis du lurer kan du jo ta me høytalerne dine med til en du kjenner med PCI lydkort.

Men kjøp gjerne et PCI lydkort, du får mange billige kort men har du et bra lyd anlegg/ høytalere så kjøp et bra lydkort som f.eks Audigy 2.

Lenke til kommentar

Har du et hovedkort med nFORCE 2 chipset så er det absolut ikke nødvendig å kjøpe nytt lydkort.

Driver du med lyd profesjonelt er det selvfølgelig greit med et PCI-lydkort. Men er du en vanlig PC-bruker kommer du ikke til å savne det.

Forutsetter at du har nforce2 nå riktignok

Lenke til kommentar

De innebygde lyd-chippene har de siste årene blitt svært bra. Som oftest er det vanskelig å skille et bra innebygd lydkort fra et PCI lydkort lydmessig. Det er gjerne kun de dyreste PCI lydkortene som faktisk skiller seg ut. Rimelige modeller har heller ikke optisk digital-utgang, noe som er et must for mange. Som nevnt over; nVidia nForce2's Soundstorm chip er svært bra.

Skurringen kan forøvrig være pga. støy. Høyttalerene kan også være problemet, prøv dem på en discman eller en annen forsterker.

Lykket til ;)

Lenke til kommentar
De innebygde lyd-chippene har de siste årene blitt svært bra. Som oftest er det vanskelig å skille et bra innebygd lydkort fra et PCI lydkort lydmessig.

Dette gjelder strengt tatt bare soundstorm brikken på Nvidia baserte hk.

F.eks SoundMAX chip'en som står på mange intelbaserte hovedkort om dagen låter pappeske og våt ull. Jeg hadde Via vt32c686 southbridge med integrert lyd på mitt forrige hovedkort (fire år gammelt MSI), og det låt som ren hifi i forhold.

Det finnes god integrert lyd og det finnes dårlig, men det har ingenting med alder og gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde først ett Soundblaster 5.1 kort, kjøpte ny maskin og gadd ikke å sette inn SB kortet... Brukte det interne... HUFF! Værste jeg har hørt, bare skurring og lav lyd... Bytta til Audigy 1, yum yum... Null skurring og bare fryd og gammen :D

BTW! Audigy er mye bedre enn ett vanilg SB, så det er mye forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...