Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor laster jeg ned mer enn jeg vet om?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom dere lurer på hva av data som går inn og ut på maskinen deres kan dere ta en titt med et "sniffer" program.

 

Ethereal er et slikt program.

 

http://www.ethereal.com/

 

Dere vil kanskje bli overasket over alle pakkene som kommer inn og ut av nettverkskortet deres uten at dere gjør noen ting. Mye av denne trafikken er rett og slett "vedlikeholds-trafikk"

 

Men analyserer dere nermere kan dere finne ut om det faktisk blir sendt data som ikke skal bli sendt.

Lenke til kommentar

Uansett bør man styre unna Telenor - det er iallefall min mening. NextGenTel har høyere hastigheter (er ikke sikker på pris, men det er vel noenlunde det samme), og det er ingen grense for hvor mye man kan laste ned/surfe. En gigabyte i måneden er bare dumt, med mindre man ikke bruker PC-en til annet enn å sjekke e-mail, da. IMO bør man styre unna Telenor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
_Surfing_ tar jo en bitteliten del. Så windows update, hvis du har på automatisk og kansje et virus prog. med autoupdate.

 

btw: jeg sliter med 1 gb grense jeg da!  :cry:

Jeg trodde at internettbruk utgjorde alt av internettbruk. Dumme meg. Jeg trodde forresten også at Windows Update gikk over internett.

Sånn da. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg synes at nedlastningsgrensa til Telenor er ren terrorisme

Men i motsettning til ekte terror er det fullstendig frivillig og la seg utsette for dette, TN er ikke billigst, de er ikke alene om og til lby xDSL på sentralene ergo er det jo rent idioti og velge de som sin ISP.

Yepp, det har du rett i, men hos meg kom faren min hjem en dag: "Jeg har kjøpt adsl!"

 

:no:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Yepp, det har du rett i, men hos meg kom faren min hjem en dag: "Jeg har kjøpt adsl!"

Da burde du ha vist han angreretten han har og prislistene fra andre ISP-er, jeg har på denne måten snytt Online for mange kunde og påført de utgifter de vel fortjener med og pushe 1GB møkkaabonnement til folk som ikke aner hva de kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Yepp, det har du rett i, men hos meg kom faren min hjem en dag: "Jeg har kjøpt adsl!"

Da burde du ha vist han angreretten han har og prislistene fra andre ISP-er, jeg har på denne måten snytt Online for mange kunde og påført de utgifter de vel fortjener med og pushe 1GB møkkaabonnement til folk som ikke aner hva de kjøper.

Det er en stund siden og jeg tenkte ikke så mye over det. (Kunne ikke så mye da :blush: ) Men nå er det bare en måned igjen av bindingstiden! :thumbs:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Dette høres ganske søkt ut spør du meg. "Jeg tror ganske mye trafikk forsvinner sånn helt uten videre, men jeg vet ikke..."

 

Husk at bare det å laste forsiden på VG er ca 100 kB. Bruker man IM-programmer så holde de også en konstant forbindele som bruker litt båndbredde - ikke mye det heller, men over tid så blir det noen MB. Virusprogrammer har vel en tendens til å laste ned et par ekstra MB. Mengden mail/spam som man laster ned blir fort noen MB. Bruk Opera til å se hvor mye hver nettside du er inne på faktisk bruker av båndbredde i stedet for å klage på at Telenor stjeler.

Lenke til kommentar

Yepp, det har du rett i, men hos meg kom faren min hjem en dag: "Jeg har kjøpt adsl!"

 

Det blir vel bedre når du får hår på b... og kan bestille sjøl.

 

Prøv Stjelehor

 

Kan du ikke bedre? Mener jeg har lest det uttrykket en eller annen gang tidligere her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...