Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor laster jeg ned mer enn jeg vet om?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en avtale med Telenor om Online ADSL med 10 gig i måneden. Det som skjer er at jeg, det virker i alle fall sånn, laster ned MYE mer enn det jeg gjør. Derfor må jeg reise spørsmålet:

 

Svindler Telenor kundene sine? Får vi ikke 10 gig i måneden likevel? Andre som er i samme situasjon? Tell me 'bout it! :ermm:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en avtale med Telenor om Online ADSL med 10 gig i måneden. Det som skjer er at jeg, det virker i alle fall sånn, laster ned MYE mer enn det jeg gjør. Derfor må jeg reise spørsmålet:

Hvorfor mener du at det ikke stemmer?

Surfer du ikke?

Ikke så veldig mye...

Men det er kanskje noe i det der... Kanskje. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Internett tar jo en bitteliten del. Så windows update, hvis du har på automatisk og kansje et virus prog. med autoupdate.

 

btw: jeg sliter med 1 gb grense jeg da! :cry:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Hvor mye er det det er snakk om? 1gb? tviler på at du kan sørfe bort det...

 

Støtter deg foresten fult ut i teorien om at Telenor svindler kundene sine.

Skulle ikke forundre med et sekund etter alt tullet jeg har hatt med dem (Isdn regninger som var høyere enn det wsom var mulig hvis jeg satt på nettet 24 timer i døgnet). Glad jeg har tele2 ADSL nå :w00t:

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Internett tar jo en bitteliten del. Så windows update, hvis du har på automatisk og kansje et virus prog. med autoupdate.

Updates tar nesten ingenting, surfing tar mye med dagens ultratunge sider med tonnevis av reklame og dritt.

Ja....det gjør vel det. Men litt rart hvis 10 gb går fort bort da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hvor mye er det det er snakk om? 1gb? tviler på at du kan sørfe bort det...

 

Støtter deg foresten fult ut i teorien om at Telenor svindler kundene sine.

Skulle ikke forundre med et sekund etter alt tullet jeg har hatt med dem (Isdn regninger som var høyere enn det wsom var mulig hvis jeg satt på nettet 24 timer i døgnet). Glad jeg har tele2 ADSL nå :w00t:

Ja, det har jeg ikke tenkt så mye på....har lurt litt på hvorfor den bittelille gb'n min forsvinner med en gang i de månedene jeg prøver å spare litt. :roll:

 

Heldigris som har tele2!

Lenke til kommentar

Jeg har samme avtale med Telenor som deg, og oppdager at det nå er blitt registrert over 200mb på bare noen dager :dontgetit: . Jeg har ikke lastet ned noe, men alikavell blir det registrert. Vet at man bruker kvoten hver gang man spiller online, surfer og/eller bare rett og slett er på internet, men over 200mb på noen dager tviler jeg på at jeg ville klart å bruke.

Lenke til kommentar

det er altså flere som har samme problem... Da har vi en sak for forbrukerrådet!!! :D

 

Men alvorlig, det er rart hvordan forbruksmåleren bare stiger! :scared:

 

Kan ikke helt peke på byten, men det er i alle fall snakk omm 500 MB - 1 GB per måned som bare forsvinner...

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
det er altså flere som har samme problem... Da har vi en sak for forbrukerrådet!!! :D

 

Men alvorlig, det er rart hvordan forbruksmåleren bare stiger! :scared:

 

Kan ikke helt peke på byten, men det er i alle fall snakk omm 500 MB - 1 GB per måned som bare forsvinner...

Hmm....var ganske mye det.

 

Men du kan jo prøve et slikt programm som overvåker nettverkstrafikken din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hmm....var ganske mye det.

 

Men du kan jo prøve et slikt programm som overvåker nettverkstrafikken din.

Hva heter det?

Sorry men har bare hørt at det finnes slike programm. :blush:

 

Kansje noen andre her vet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...