aog Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei. Jeg fant et news script som SirIce har laget. Jeg fant det her. Det jeg lurte på, var om jeg kunne få denne koden her: if (!isset ($_GET['news'])) { $_GET['news'] = '1'; } til å hente den filen som er lagret med høyest nr? altså... istede for å lager filene som 1,2,3,4,5...osv.. så lagrer jeg dem slik: 20040214 (yyyy.mm.dd) Kan jeg da få dette scripte til å se etter den filen som har størst verdi eller noe slikt? $_GET['news'] >= '0'; Vil det funke? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Nei. Det vil ikke funke. Noe knotete, men dette vil returnere det "eldste" filnavnet i $katalog: $katalog = "./nyheter/"; $dp = opendir($katalog); while($f = readdir($dp)) if(is_file($f) && strlen($f)==8) $filer[] = $f; sort($filer); $nyestefil = array_pop($filer); Dette skriptet sjekker kun om filnanet er 8 karakterer langt, så det er nok best å holde alle nyhetsfiler i en egen katalog. *btw. Det scriptet var drøyt ræva, og ferskere enn newb. No fence SirIce...* Lenke til kommentar
aog Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 hmm... men på hovedsiden skal jeg bare ha den siste nyheten, men jeg skal også ha et nyhetsarkiv hvor alle nyhetene vises etter dato.. hmm.. Lenke til kommentar
aog Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Hehe.. glem det.. søkte litt på google. Fant det perfekte scripte. CuteNews v1.3.1 Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det gjorde du klokt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå