Gå til innhold

Ny vifte, BOXED for dårlig

eranro

Anbefalte innlegg

Om cputemp steg fra 50C til 70C etter du satte inn en dvdrom tyder dette på at du har dårlig gjennomlufting i kabinettet hvis noen i det hele tatt. Kjøp deg et par kabinettvifter og sett en som suger luft uteneifra nede foran og en som suger luft ut igjen oppe ved cpukjøleren bak. burde senke tempen en del.

Takker for alle svarene!

Når jeg tenker meg om, får jeg lyst til å kjøpe ny CPU-kjøler OG to kabinett-vifter..

Jeg har Q-Tec-kabinett, hvordan vet jeg hvor store vifter jeg skal ha foran og bak? 80x80 mm, eller 120x120mm?

Tror jeg skal handle fra Microplex, siden jeg kan sjekke dB på de forskjellige viftene... OG de var MYE billigere enn Komplett!

CPU-kjøleren står mellom Zalman CNPS 7000A-A eller Thermaltake Silent Boost/ Silent Viking...

Zalmans kjøler har maks 2400 OPM, mens Thermaltake har mye mer... Skulle tro Zalmans kjøler STØYER mindre men også KJØLER mindre...?

Jeg har også et Q-tec kabiss.

Det er 2 80x80mm i mitt ivertfall..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om cputemp steg fra 50C til 70C etter du satte inn en dvdrom tyder dette på at du har dårlig gjennomlufting i kabinettet hvis noen i det hele tatt. Kjøp deg et par kabinettvifter...

Støtter den, det var min første tanke når jeg leste trådstarters innlegg. Det vil hjelpe null og niks med større cpu-kjøler hvis det er dårlig sirkulasjon i kabinettet.

Er forresten en tanke absurd å tenke i baner a la ny cpukjøler etter at man får 20 grader tempøkning etter at man har satt inn en DVD-rom mener nå jeg...

En annen ting som kan begrense luftsirkulasjonen er kabelrot. Koble gjerne fra alle ledninger, legg dem opp ryddig og bruk strips til å bunte dem fint sammen. Lønner seg i lengden, blir mindre støv i kabinettet også da.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Nå har jeg (trådstarter) handlet inn to PAPST-kabinett vifter (12dB), og montert dem. (edit: har også kjøpt to smale IDE-kabler)

Tempen har gått ned ca 10 grader på load (sjekker mens jeg spiller stort spill).

Load nå: ca 58 grader

Idle nå: ca 54 grader

Takk for hjelpen.. Papst-viftene var stille!! Hører ikke forskjell med dem på!

Tror jeg likevel nå skal gå til innkjøp av CPU-vifte. Antageligvis en Zalman.

Endret av eranro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...