Gå til innhold

Ny vifte, BOXED for dårlig

eranro

Anbefalte innlegg

Hei...

Da jeg satte inn en DVD-rom i maskinen, føyk tempen på prosessoren opp fra 50 til underkant av 70 grader på load.

Klokket ned til 1200Mhz, og nå ligger den på rundt 50 grader.

Derfor må jeg kjøpe ny vifte til prosessoren, siden jeg har BOXED nå, og tror det vil hjelpe mye med en bedre vifte og noe goop.

Hvilken er best av disse? (jeg tenker på stillhet og god kjøling = altså ikke over 55 grader helst).

Cooler Master AERO 7+ AMD

Cooler Master AERO 7 Lite AMD

eller noe annet?

Husk: Stille men godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å fikla me litt goop nettopp , la på det tynneste laget jeg fikk til.

Og nå steg plutselig temp'en opp til 50 grader :scared:

Merkelig. Hvor mye goop skal det være?

har en cooler master aero 7lite eller hva den heter.

hvor mye tåler en amd cpu før den sprekker?

Edit: 52 grader! var på 45 iste

Endret av geedoo
Lenke til kommentar

Jeg tar alltid endel goop paa jeg.. Saa tyter det litt ut paa sidene men da vet jeg at jeg har tatt nok goop. For og kjoere den inn saa bruker jeg antiburnfunksjoner som slaar av CPU hvis den blir for varm og slaar av viften. Da kjoerer du inn kjoelepastaen meget kjappt.

Lenke til kommentar

La oss si at du bruker maskinen slik du vanligvis gjør - da trenger Artctic Silver 5 ca. 8-9 dager på å oppnå maksimal funksjonalitet. Men uansett, den temperaturøkningen der ser ikke helt god ut, ettersom kjølepastaen naturligvis virker fra første stund. Den trenger bare litt tid for å optimalisere seg selv. Sjekket at kjøleribben får skikkelig kontakt med CPU-en? Hvis den ikke gjør det, hjelper det lite...

Lenke til kommentar

Om cputemp steg fra 50C til 70C etter du satte inn en dvdrom tyder dette på at du har dårlig gjennomlufting i kabinettet hvis noen i det hele tatt. Kjøp deg et par kabinettvifter og sett en som suger luft uteneifra nede foran og en som suger luft ut igjen oppe ved cpukjøleren bak. burde senke tempen en del.

Har selv Aero7lite på min XP2000+ @ 3200+ og den holder 50C ved full load, anbefales.

Lenke til kommentar

Aero 7 lite:

Airflow: 10,9-20,9 Cfm

Rpm: 1900-3500 rpm

Lydnivå: 23.6 ~ 37.5 dBA

Extreme Volcano 12:

Airflow: 26,50-72,92 Cfm

Rpm: 2000-5500 rpm

Lydnivå:21 ~ 48 dBA

Er ikke tvil om hvem jeg skal kjøpe :thumbs:

Extreme Volcano 12 blåser mere luft på lavere turtall, dvs mindre støy og mere kjøling :w00t:

Endret av Espen K
Lenke til kommentar
Om cputemp steg fra 50C til 70C etter du satte inn en dvdrom tyder dette på at du har dårlig gjennomlufting i kabinettet hvis noen i det hele tatt. Kjøp deg et par kabinettvifter og sett en som suger luft uteneifra nede foran og en som suger luft ut igjen oppe ved cpukjøleren bak. burde senke tempen en del.

Takker for alle svarene!

Når jeg tenker meg om, får jeg lyst til å kjøpe ny CPU-kjøler OG to kabinett-vifter..

Jeg har Q-Tec-kabinett, hvordan vet jeg hvor store vifter jeg skal ha foran og bak? 80x80 mm, eller 120x120mm?

Tror jeg skal handle fra Microplex, siden jeg kan sjekke dB på de forskjellige viftene... OG de var MYE billigere enn Komplett!

CPU-kjøleren står mellom Zalman CNPS 7000A-A eller Thermaltake Silent Boost/ Silent Viking...

Zalmans kjøler har maks 2400 OPM, mens Thermaltake har mye mer... Skulle tro Zalmans kjøler STØYER mindre men også KJØLER mindre...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...