Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med Battlenet etter skifte av ISP

Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg spelar jamnleg Frozen Throne over Battlenet og har aldri hatt problemar. Sist veke skifta eg frå Bluecom ADSL til Tele2 ADSL, og då skjedde det. Kameraten min og eg fekk ikkje tilgong til spela vi laga. Han fann meg på Battlenet, men klarte ikkje å koma inn i spelet. Han har isdn frå Tele2. Vi prøvde å la han laga spel men med same resultat. No va da eg som ikkje klarte å koma inn i spelet. Ved ein tilfeldighet skifta han til sin bærbare neste kveld, og heller ikkje no klarte han å koma inn i spelet eg laga, men no fann eg spelet hans og kom inn. Vi fekk spelt, men da vert ustabilt når ei isdn linje skal vera vert og grafikken på ei bærbar e heller ikkje all verden. I tillegg irriterar da meg litt at ting ikkje fungerar. Nokon som kan hjelpa? Tele2 leverte eit Ericson modem, men da skal vel ikkje ha noko å seia?

Koshs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen er at det ericcson modemet du får fra tele2 har et ganske restriktivt ipfilter som kjører. Du har to alternativer egentlig,

1. kontakte support til tele2 og spørre om hvordan du får offentlig ip uten noe NAT, men husk at du da bare kan ha max 3 enheter tilkoblet ericcson modemet.

2. Sette opp regler på ericcson modemet som slipper inn trafikken som battle.net lager(tror det er port 4000 og 6112 de benytter seg av). Det er en annen tråd her på forumet hvor konfigurering av ericcson modemet blir diskutert.

Lenke til kommentar

jeg spiller starcraft daglig over battle.net, og jeg kan ikke si annet enn at Tele2 er den dårligste ISP'en når det gjelder spilling mot/over/via battle.net..

Jeg, og mange andre jeg spiller sammen med, har Tele2, og til tider er det helt umulig å spille.. :(

(har btw. ikke ericcson modem :()

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...