vta Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Har en prosess gående (vsmon.exe) som med jevne mellomrom stjeler 80-90% av cpu-kreftene på pc'en. Ser at denne prosessen har noe med Zone Alarm å gjøre, men vet ikke helt hva den egentlig gjør. Kan noen hjelpe meg med dette? Jeg opplever nemlig hele tiden at dette forårsaker irriterende "bråstopp" i de fleste programmer som kjøres. Endret 14. februar 2004 av vta Lenke til kommentar
EDB Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Bare avslutt den prosessen da Sjekk på kontroll panelet om du får slettet Zone Alarm eller så kan du jo søke etter Zone Alarm og slett det. Lenke til kommentar
vta Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Bare avslutt den prosessen da Sjekk på kontroll panelet om du får slettet Zone Alarm eller så kan du jo søke etter Zone Alarm og slett det. Hadde liksom ikke tenkt å avinstallere Zone Alarm.... Kan ellers nevne at jeg har brukt Zone Alarm i over et år uten å ha dette problemet. Dette oppsto i forbindelse med at jeg byttet harddisk og følgelig måtte installere programvare på nytt. Kan ikke se at jeg har satt opp Zone Alarm på noe annet sett enn det jeg brukte tidligere, men man vet jo aldri.. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hva med å re-installere det da? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Issue Summary: vsmon.exe using 100% cpu Issue Details The resources used by any program is directly proportional to the amount of processing it is doing (in this case, more Internet traffic, such as running a web server, means more resources used). Depending on system configuration, and the applications you are running at the time, you may also see Internet speeds slow a little bit with ZoneAlarm running. Users will see more resource usage during the Program Learning phase, right after installation. This should go down after a few days to a week, when you set the Program setting to High, taking ZAP out of the learning mode. Note that when the ZA icon appears at the bottom of your screen, that is only the User Interface - the actual firewall service starts much sooner. If resource usage remains high, there are several possible solutions: 1) Upgrade to the latest version. Be sure to use the “Clean Install” option. 2) Set the number of alerts shown to 50. While this number can be set as high as 999, please remember that these are stored in memory as well, and will take more resources. VSMON.EXE discussion Lenke til kommentar
Beo Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 har hatt samme prb. Kødda MYE, men endte opp med norton sin den virket så og si like godt. ps du bruker ikke p2p programmer som holder oppe en drøss med porter vel?? da kan det fort bli et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå