Knofle Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg har søkt litt rundt på forumet, men finner ingenting. Det står heller ikke noe i manualen... Problemet mitt begynte etter jeg flashet biosen. Etter Flashing ville pcen ikke starte, og jeg resatte bios. Den ville fortsatt ikke starte, så jeg resatte bios via jumper, og tok ut batteriet i tillegg. Når jeg så skrudde på psu, startet den automatisk, og det kom en pipelyd. Kanskje 3-4 sek på, 3-4 sek av. Og sånn holder den på til jeg skrur den av. Jeg får heller ikke noe skjermbilde. Hver gang jeg skrur på psu nå, så starter den, og lager ekle lyder... litt kjipt Kan noen hjelpe? EDIT: kanskje feilpostet, men skitt au Endret 14. februar 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du må vite hvilken BIOS du har, da POST koder kan være noe forskjellige. Mulig du finner svaret her: http://www.verstand.plus.com/verstandwebsi.../POSTerrors.htm Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Når du har prøvd å flashe BIOS, og mislykkast, er det faktisk ingenting du kan gjøre. Pipelydane betyr sansynligvis at det ikkje er noken fungerande BIOS der. Sikker på at du har installert riktig versjon/type? Det hjelper ikkje resette BIOS når du har prøvd å bytte den ut, BIOS er ikkje noke som ligger på harddisken. Det er ei eiga brikke på HK, og når den inneholder kun ubrukelig informasjon, så kan du ikkje starte PCen, enkelt og greit... Sorry, men sånn er livet. Lenke til kommentar
backfish Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Mitt Asus A7N8X Deluxe har følgende pipevarsler: "One short beep when displaying logo" "Long beeps in an endless loop": No dram installed or detected. "One long beep followed by three short beeps": Video card not found or video card memory bad. "High frequency beeps when system is working": CPU overheated; System running at a lower frequency. Håper dette hjelper. Trolig er slike varsler litt standardisert. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Takk for alle svar... Det er nok mulig HK har tatt kvelden men er det mulig å bytte bare ut bioschippen? Kanskje dumt spørsmål, for jeg vet at det vil ikke jeg klare. Men er det billigere å kjøpe nytt HK isteden da tro? :/ Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Ingen som vet? (Og ja, det var bare et triks for å få posten opp på toppen igjen ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du kan sende inn kortet å få bioschippen byttet , tror det koster 4-500 kr. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Næmmen... da er det vel kanskje bedre å kjøpe nytt... er dette bedre enn Abit KD7-G? Jeg skal nok ikke bruke det noe særlig til overklokking og såntno. EDIT: noen andre å anbefale til 500-1000 schpenn? Endret 14. februar 2004 av BurTMastA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Sjekk om denne kan hjelpe: http://www.badflash.com/ Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Takk for link... Men dette betyr vel at jeg må sette chippen på plass selv. Er dette vanskelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå