Buchern Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hei... Surfet litt rundt da jeg fant dette: Det er Lov om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000) Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt. Dersom selger ikke oppfyller opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder. Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldinger, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig (e-post). Får de som handler på komplett.no 3 måneders angrefrist da? Jeg fikk ikke med meg noen sånn lapp som jeg fikk på Hwb.no. Men kan jeg fortsatt angre da? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Du fikk trolig en epost istedenfor et ark. De sender det ut med ordrebekreftelsen. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Du fikk trolig en epost istedenfor et ark. De sender det ut med ordrebekreftelsen. Ok men det er jo fortsatt ikke dette skjemaet det er snakk om, eller? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) det er nok det... Ja, ellers så ville komplett vært for dumme Men litt offtopic. Hvor mye tror dere jeg får solgt min Seagate Barracuda 120 gb Sata for? Endret 14. februar 2004 av Buchern Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jo du har fått det på mail.. Fikk nå dette på mail av Komplett sist jeg bestiltte TaZ VIKTIG INFORMASJON FRA KOMPLETT.NO Vi er i følge Angrerettloven §9 pålagt å sende deg disse opplysningene. VED EVENTUELLE PROBLEMER Dersom det skulle oppstå problemer med varen du har bestilt fra oss kan du henvende deg til: Komplett.no Østre Kullerød 4 3241 SANDEFJORD Tlf 33 47 14 40 [email protected] GARANTIER Garanti gis av produsenten, distributøren eller forhandleren og gjelder alle feil på produkt som ikke skyldes brukerens uaktsomhet eller feilbehandling. FORBRUKERENS ANGRERETT (gjelder kun ved forbrukerkjøp) Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett til å angre på et kjøp. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd). ANGRERETT PC Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp (ferdigbygd PC), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd). Dersom dette er et tilvirkningskjøp, løper fristen for å benytte deg av angreretten fra du mottar disse opplysningene. (jf. Angrerettloven §11 andre ledd) TIPS For nærmere informasjon, gode råd og veiledning før, under og etter at du har handlet hos Komplett.no, se Kundesenter & hjelp-sidene på Komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå