Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

modem-optimalisering + isp

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg driver og setter opp en gammel pentium 166 til surfe/skrive-boks. Den skulle egentlig bli dedikert ftp-server, men planene har endra seg. Windows 98, 32 mb ram. Her blir det surfing på gamlemåten, med telefonoppringt tjeneste, modem og greier :razz: Modemet er et par år gammelt men har alle de riktige standardene (v99, 56-noe osv.).

Jeg lurer på

- Hvilken (gratis/veldig billig) ISP er lurt å bruke? Her er det snakk om lett-surfing og mailsjekking.

- Det finnes en del programmer som skryter av at de får denne type internettforbindelser til å gå raskere og mer stabilt (modemboostere o.l.). Er det noen som kan anbefale et slikt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med min ene maskin med modem så bruker jeg Tiscali World Online sitt gratis abbonnement. Da jeg skaffet det var det _veldig_ billig. Men etter noen homo momsregler etter 1.juli eller.no så gikk prisene opp kraftig, men nå har de holdt seg på likt nivå siden 1.juli

Hentet fra http://www.tiscali.no :

Minuttpriser (uten abb)

Kl. 08 - 24: kr. 0,13

Kl. 24 - 08: kr. 0,065

Jeg sjekket Tele2 også, siden jeg mener å huske at de var billige

13,5 øre. Hele døgnet.

Altså er jeg rimelig sikker på at Tiscali sitt gratis internett er billigst.

Lenke til kommentar

Netcom er jo billig. 10 øre dag, 5 øre natt. Jeg liker dem veldig bra. De har bare et (godt!) tilbud og ikke noe mere vås. De plager meg ikke med masse reklame og annet tøv. De er fullstendig renset for tvilsomme rabattavtaler som du må betale for, og sære dager og klokkeslett som det plutselig blir billig, eller dyrt på. Og de har en pris for alle kunder. Enkelt og greit, slik det bør være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...