Gå til innhold

==== Slettet ====

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt kamera, får gjennomførende mye skryt for meget god bildekvalitet i tester, stilig design, brukervennlig. Men dessverre noe dårlig batterilevetid og noe tregere på utløseren enn enkelte andre kamera i samme prisklasse.

Men for meg er sluttproduktet viktigst, og skulle jeg kjøpt nytt kamera i dag ville jeg kjøpt Ixus 400 (eller... ville vel ventet på Ixus 430 eller Ixus 500 som er på vei).

Lenke til kommentar

Har ett, og er temmelig fornøyd. Men savner virkelig muligheten for å justere styrken på blitzen! På mange bilder blir man jo helt hvit!! :-/

Sliter også veldig med bilder i mørket, med iso innstillinger og eksponeringskompansasjon, men dette er jo absolutt bruker-relatert, da :p

Fredrik

Lenke til kommentar

Er veldig godt fornøyd med IXUS 400. Litt dårlig batteri kapasitet. Hvis du skal ta gode innebilder med dårlig lys, må du ha stativ. Bruker du blits, blir de ofte for lyse, men tror alle digitale kompakt kamera har dette problemet.

Er ikke så veldig farlig, da man får kjøpt ekstra batterier for kun 140kr ink frakt fra f.eks Sterlingtek.com

Dette var billig, noen som har erfaring med bestilling fra disse?

Ingen norske web-butikker som klarer å konkurrere med denne prisen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter med en Canon IXUS400 i uåpnet pakning, den ble kjøpt på Lefdal i dag for 3000 kr. Det er egentlig grunnen til at jeg sitter og leser tråder om hva brukere her synes om dette kameraet. Men akkurat nå ser det ut til å jeg skal åpne pakken i morgen :)

Lenke til kommentar
Er veldig godt fornøyd med IXUS 400. Litt dårlig batteri kapasitet. Hvis du skal ta gode innebilder med dårlig lys, må du ha stativ. Bruker du blits, blir de ofte for lyse, men tror alle digitale kompakt kamera har dette problemet.

Er ikke så veldig farlig, da man får kjøpt ekstra batterier for kun 140kr ink frakt fra f.eks Sterlingtek.com

Dette var billig, noen som har erfaring med bestilling fra disse?

Ingen norske web-butikker som klarer å konkurrere med denne prisen?

Joda. Jeg bestilte meg like godt et slikt batteri jeg.

Tok en liten stund før jeg mottok det (2-3 uker), men når det først kom, så kom det godt.

Batterikapasieteten er merkbart bedre enn med originalbatteriet og jeg har fremdeles (etter 4-5 ladninger) ikke merket noe til at det ikke er originalt.

Du kan bare drømme om å få et passende batteri til en liknende pris i Norge.

144kr betalte jeg ink moms!

www.sterlingtek.com

Lenke til kommentar

IXUS frister, men siden jeg tar mye innebilder, og ofte i mørke omgivelser også (kveld, høst ute som gjør det mørkere også inne osv.) så blir det nok neppe dette kameraet siden det visst nok er så dårlig på det med røde øyne og blitz? Eller ?

Vil jo ha et kamera som fanger opp øyeblikkene uansett om det er dag eller kveld.

Men blitz inne når det er mørkt ute så har en jo lampelys i huset. Hvis en bruker blitz da, hvordan blir bildene? Kan noen som har Ixus 400/430 svare på dette?

Har et fujifinepix 30i kamera (hadde, siden jeg mistet det i bakken og det ble ødelagt), og ved blitz inne i lampelys blir det ALLTID røde øyne. PRøver jeg uten blitz i litt mørke omgivelser blir det tåkete og helt forferdelig. Skjer dette med IXUS 400/430 kameraer også?

Og når regner en med at en får kjøpe Ixus 400/430 til 2000 max 3000 kroner...må jeg vente lenge tror dere?

Lenke til kommentar

Har tatt veldig mange bilder innendørs i lyset du beskriver og får vel røde øyne i ca 10-20% av tilfellene. Om jeg bruker kameraets anti-røde-øyne-funksjon faller dette ned mot 5% tenker jeg.

Da er det i hovedsak snakk om berusede mennesker (får lettere røde øyne da).

Syns ikke det er et veldig stort problem da kameraets medfølgende programvare enkelt og greit fjerner de røde øynene. Tar ca 10 sek for hvert bilde.

Lenke til kommentar

Jeg leverte mitt tilbake pga røde øyne. Tar en del bilder av minsten og han får alltid røde øyne med ixus, dette er ikke så stort problem med mitt gamle olympus c-220.

Endret av Geir50
Lenke til kommentar

2995,- er jo egentlig ikke billig hvis de snart lanserer nytt merke, og prisen på de "gamle" faller(IXUS 400). Noen her inne snakker om 2000,- kr. hvis man vil vente noen uker. Jeg venter glatt 3 uker for en 1000-lapp!

Men nå sier Geir her inne at han stort sett alltid får røde øyne med Ixusen,og defor leverte det tilbake, mens crazysteps sier han ikke får det :roll:

Hvis man kan redigere bildet med det samme uten å gjøre det på Pc'en er det jo supert, men litt tungvindt... ja å kjøpe et kamera som er så dårlig at en må redigere hvert bilde.

Er IKKE lett dette!

Virker nesten som om at mange her inne ikke vil vedgå at de har gjort et dårlig kjøp, og heller blir helt hardnakket når det gjelder å si positive ting om SITT kamera. Det er så mange motstridenheter her inne om et og samme kamera, at jeg aner ingen råd snart.... Men når det er sant, så bruker vi et kamera forskjellig, og har ulike bruksområder, og da har man jo også ulike oppfatninger om hva man vil ha bra, og hva som egentlig ikke er så viktig at det er bra...

Hmmmm.... ikke lett.

Lenke til kommentar
Og når regner en med at en får kjøpe Ixus 400/430 til 2000 max 3000 kroner...må jeg vente lenge tror dere?

Det kan du gjøre nå, Lefdal har tilbud på IXUS 400 til 2995 nå.

Men røde øyne kommer du ikke unna med kamraet da blitzen så og si sitter rett over linsa, sjekk ut Sony (Cybershot serien) sine kamraer, der ligger blitsen litt lengre unna og du slipper litt billigere unna.

Jeg har selv et gammelt gammelt Sony kamera (P51), og er sjeldent jeg får røde øyne her. Tar også bra bilder inne, og har AF hjelpelampe.

Lenke til kommentar

Har selv et ixus 400. Det er stort sett et godt kamera med gode

bilder.

Det jeg ikke liker er softwaren , dvs bildebahandlingsprogrammene

som er levert med kamera. Det er andre kamera som har mye

bedre program.

Det og problemet med fokuseringen i store "haller".

Det har en tendens til å bli veldig uskarpe bilder der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...