johnsern Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Ved kopiering i nettverk så restarter maskina seg etter en liten stund. Får ikke opp noen feilmelding. Jeg kjører win XP. Hva er feil. Er det nettverkskortet som er i ferd med å ta kvelden? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hva slags filer kopierer du? Mediafiler? Isåfall bør du slå av en funksjon i Windows XP som kan forårsake 100% CPU-bruk. Løsningen finner du her, og du må vel gjøre det på begge pc'ene (hvis den andre også kjører XP). Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Det er mpeg filer. Skal deaktivere denne funksjonen og gjøre et nytt forsøk. Har dessverre ikke mulighet til å gjøre dette i dag men skal prøve til helga. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Ok... jeg vil anta (hvis ikke noen andre har bedre forslag?) at "100%"-problemet er årsaken til at pc'en din krasjer. Årsaken er at XP prøver å lese informasjon (codec, lengde, høyde, bredde osv) om filmen. Hvis filmen er ødelagt, vil ikke XP klare oppgaven og dermed bruke LANG tid på f.eks. frigjøring av en fil for sletting. Av samme prinsipp vil jeg anta at problemet kan oppstå når man browser ett nettverk. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 du må gå inn i event viewer og se om det ligger en system error melding der på det tidspunktet pc'en klikket. jeg tipper det er en ACPI melding som sier at ettellerannet prøvde å skrive til ulovlig io ACPI BIOS ellernoe. jeg har hatt samme problem. det var nettverkskortet som var kaputt tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå