Fogl Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har en læren på skolen som skrøt om hvor god han er i fysikk (er fysikklæreren min) Han sa at vi skulle stille ham noen spørsmål til teorien og så skulle han svare på det uansett. Er det noen her som har noen skikkelig vanskelige spørsmål slik at jeg får læreren til å se ut som en tosk når han ikke klarer å svare på spørsmålet. Kan si det slik at jeg ikke liker læreren pågrunn av den religionen han følger og er ganske troende. Prøver til og med og konvertere oss såkalte "hedninger." Kom med noen skikkelige spørsmål, vil drite læreren godt ut Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 ok.. husker ikke svaret på dette men.. (vet heller ikke om det gjelder fysikk da..) hvis du bruker en laser(peker?) og lyser opp mot himmelen. vil det lyset fortsette lang ut i rommet og sånt? (eller no) svaret er nei.. mener jeg å huske, men jeg husker ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Har en læren på skolen som skrøt om hvor god han er i fysikk (er fysikklæreren min) Han sa at vi skulle stille ham noen spørsmål til teorien og så skulle han svare på det uansett. Er det noen her som har noen skikkelig vanskelige spørsmål slik at jeg får læreren til å se ut som en tosk når han ikke klarer å svare på spørsmålet. Kan si det slik at jeg ikke liker læreren pågrunn av den religionen han følger og er ganske troende. Prøver til og med og konvertere oss såkalte "hedninger." Kom med noen skikkelige spørsmål, vil drite læreren godt ut hvis han skryter til elevene om hvor god han er i fysikk, synes jeg det høres ut som om han sliter med mindreverdighetskomplekser og selvhevdelsesbehov... Endret 14. februar 2004 av Sondre^^ Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Spør han om hvorfor lyset beveger seg bortover og ikke bare står i ro på stedet. Forumlert på en annen måte, Hva får lyset til å bevege seg bortover Endret 14. februar 2004 av sluffy Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ja, spør han om det som sluffy sier. Fysikklæreren skjønte ikke bæret =D Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har en læren på skolen som skrøt om hvor god han er i fysikk (er fysikklæreren min) Han sa at vi skulle stille ham noen spørsmål til teorien og så skulle han svare på det uansett. Er det noen her som har noen skikkelig vanskelige spørsmål slik at jeg får læreren til å se ut som en tosk når han ikke klarer å svare på spørsmålet. Kan si det slik at jeg ikke liker læreren pågrunn av den religionen han følger og er ganske troende. Prøver til og med og konvertere oss såkalte "hedninger." Kom med noen skikkelige spørsmål, vil drite læreren godt ut heter lærern Erik jeg haddde en matte/naturfag lærer som var en skikelig sekt man.. Lenke til kommentar
kenny Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Relativitetsteorien ja.. Engergiforbruket går mot uendelig når farten til massen som akselereres går mot c. Du kan jo spørre om hva som skjer med energien, siden denne ikke kan gå tapt, når hastigheten øker. SVAR: Den kinetiske energien må være bevart, energien brukes altså ikke til å øke farten men massen. Massen øker altså med farten, (ved hastigheter så store at vi må regne relativistisk, > 0.2c) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Religiøs fysikklærer? Jeez, han må ydmykes! Den med hvorfor lys beveger seg var grom, spør om den, lysbølger er jo en del av pensum... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå