Gå til innhold

Brukernavn/passord i html ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke i html, men i javascript. Problemet da er at brukernavn og passord må være kodet i html-dokumentet. Da vil jo alle finne det bare ved å se på kilden.

Passord MÅ være serverside for å virke.

En annen mulighet for de med mulighet for .htaccess filer (apacahe f.eks.) er å passordbeskutte hele mappa siden ligger i. Uansett hvilken fil i den mappa du vil åpne så må du autentisere deg

Lenke til kommentar

logg-inn.html

<form method=post action="login.php">
 <table width="200" border="0">
     <td>Passord</td>
     <td><input name=passord type=password id="pass"></td>
 </table>
 <br>
 <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

login.php

<?
if ($_POST[pass] == "DITTPASSORD") {

<html>
<head>
<body>
<p>DIN TEKST HER</p>
</body>
</head>
</html>

} else {
echo "Feil passord";
}
?>

Bare bytt ut DITTPASSORD med passordet ditt....

Dette er et _VELDIG_ enkelt script jeg akkurat satt sammen, gadd ikke å lage noe med sessions, da det hadde vært ganske vanskelig å forstå for en som aldri har vært borti php før.. Dette passer kun til å beskytte en side... ;)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

ok... hmmm.... ein annen ting eg lurer på i html er om det går and og skrive noke i eit textfelt --> sender det....og så kjem det på hovedsida som feks. "har nå oppdatert sida med fleire bilder....osv" bruker macromedia dreamweaver MX men eg får det ikkje heilt til... er det forms eg skal bruke?

Lenke til kommentar

Innlegg over:

Nei, trur ikkje det går ann berre med HTML.

Du må bruke ein form ja, som du "sender til" eit php- eller cgi-script.

Mogleg du kan fikse det med javascript også...

Edit:

OT:

svar til innlegg under: Ja, kan bruke quote funksjonen som du sikkert ser viss du les andre postar eg har skreve. Poenget var at når eg svarer på innlegget rett over (heile innlegget, ikkje noko spesiellt) så synes eg det er lettare og plassbesparande å gjere det slik. Kan ikkje sjå at det er noko problem...

Endret av BA1
Lenke til kommentar

Innlegg over:

Hørt om retningslinjene, eller mer bestemt denne paragrafen "Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat kan skje andre steder." ..? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...