orbit Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Er det noen som har erfaring med DELL INSPIRON 5150 ? Har problemer med at maskinen "låser seg" når jeg skal laste inn win xp. ? Dette skjer hver gang, og aldri på sammen sted. Maskinen ble levert med OS ferdig installert. Etter at jeg forsøkte å legg inn et spill "låste" alt seg og etter dette ble det bare tull. Har gjort følgede. laget 2 partisjoner. Og formatert disse NTFS Det er fortsatt UMULIG å få lagt inn OS. Det "Låser seg" hver gang. Har også kjørt MEMTEST 86 - util, som ikke finner noe feil. Finner heller ikke noe feil på HD, ved standard test. Ved å teste Linux sitt KNOPPIX som kjører fra CD - booter den bare en kort stund - og skjermen blir svart ? Noen som har peil ?? Kanskje det skulle hett "HELL" istedet for "DELL" ? Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har to stk 5150, ingen problemer med dem og har ingen grunn til å kalle dem HELL 5150. Har du prøvd restore CD'n? Skjer det samme da? Lenke til kommentar
orbit Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Du tenker på den røde - Reinstallation CD'n - den med som inkluderer service pack 1a ? Har forsøkt den "ørten" ganger. Det låser seg aldri på samme stedet. Om jeg 'som sagt' forsøker å kjøre dette linux programmet som kun kjører fra CD så begynner det å laste inn, men så blir skjermen svart og alt låser seg igjen. Jeg så på partisjonen før jeg slettet og laget nye at det lå en som så slik ut: :- 48 mb den var merket grønn.. vet du hva det var /er ? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Tror det ligger diagnose verktøy på den partisjonen. Lenke til kommentar
orbit Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Ok, det er nok det samme UTIL som ligger på en av CD' som fulgte med maskinen da tenker jeg. Finner ikke noe feil ser det ut til. Tror du det kan være RAM brikkene som ikke spiller mot resten ? - Rart det funker i "dos" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå