Gå til innhold

S-ATA disk

Durango

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom (tildels) nyttig guide men den hjalp ikke meg.

Hovekort:ASUS A7N8X De-luxe E

Harddisk: Seagate S-ATA, 160 GB.

Problem:XP finner ingen lagringsmedier installert, maskinen booter som vanlig, men får til slutt beskjed at ingen harddisk installert.Det fulgte ingen diskett med i eska til HK. Prøvde å laste ned S-ATA drivere fra ASUS men det resulterte i 4 ubrukelige filer i PDF format. Er det noen som har råd for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det vanlige. kopier s-ata drivere fra cdn som fulgte med hovedkortet til en diskett trykk så F6 under intallasjonen :thumbs:

jepp driverne du trnger ligger på cd'en, eneste som var RÅ teit var at jeg måtte legge de inn på floppy for når jeg trykket på F6 under windows installasjonen så var det KUN floppy den ville hente drivere fra :realmad::wallbash:

edtit: og folk sier man ikke trenger floppy??? vet ikke hvordan jeg skulle få lagt inn de driverne uten floppy :shrug:

noen som vet det?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Om du har en gammel maskin med floppy, så henter du denne ut av den, og bare kobler den til den nye med kabinettet åpent (diskettstasjonen blir da liggende løst på gulvet/pulten. Etter installasjonen er det bare å koble av diskettstasjonen (maskinen må da være av) og ta på dekselet til kabinettet igjen.

Jeg måtte gjøre det på denne måten på den siste PC'en jeg bygget. Hadde en gammel 486 liggende på et kontor som jeg "lånte" diskettstasjonen ifra.

Skikkelig irriterende at det ikke er mulig å legge inn disse driverne fra CD.

Arcade

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har samme disk og samme hovedkort som deg. Stresset litt i starten, men gikk gikk etter at jeg satt ide disken som secondary master.

Uansett:

Du må ligge inn 4-5 filer på en disket, sys, oem og inf filene. Da blir driver pakken liten nok til at den passer på en diskett. Under instalasjonen av win xp trykker du F6 og venter litt. Du blir så bedt om å velge hvilke enheter som skal instaleres. Trykk a eller s og velg riktige drivere. Så finner nok maskinen disken din og du får lagt inn win på sata disken din.

Driverne finner du her.

Kan nevne at jeg la inn mpd og vxd filen på en disk i tillegg til de overnevnte. Vet ikke om det er nødvendig, men jeg hadde hvertfall det jeg trengte av filer på disketten da.

Lenke til kommentar

Eg har et Asus K8V Deluxe hovedkort med ein SATA 160 GB Seagate Barracuda disk. Problemet er at når eg starte installasjonen av windows xp finner ikkje xp noen harddisk. Eg har kopiert SATA driverene (som fulgte med hovedkortet) til diskett og fått lastet de inn men finner likevel ingen harddisk. Hva kan være problemet her? HJELP!

Eg må vel ikkje koble 2 disker i raid når eg bruke SATA på dette hovedkortet, det skal vel funke med kun 1 disk....eller...? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...