Illmatic Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 sparer til ny pc, d trengs siden jeg har en athlon 1200 mhz, geforce 2 kort og 512 mb sd ram, men vet ikke om jeg burde satse på de ny athlon 64 prossesorne, er de vært mine hardt oppsparte kroner? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 kort svar: ja lengre svar: ja, så absolutt langt svar: de nye athlon 64 er de beste gaming CPU'ene det går ann å få tak i. Spesiellt de lavere i serien, som A64 3000+, som går for 1725kr på komplett denne uka, er ett gull kjøp til spilling. de har økt ytelse i forhold til Athlon XP på samme TPI rating, og det er UTEN 64bit kode...når 64Bit kommer for fullt vil man se enda ett løft i ytelse! jeg hadde kjøpt A64 idag uten betenkeligheter hvis jeg skulle kjøpe gamer pc idag! Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 takk!!! det er fortsatt et halvt år til jeg har nok cash til en killer pc og da har vel kanskje prisene sunket litt og... så en athlon 64 3400 til 7000 spenn!!! er disse cpu'ene kompetable med 32 bit's programvare, vil spille mine gamle spill også Lenke til kommentar
Döden Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 takk!!! det er fortsatt et halvt år til jeg har nok cash til en killer pc og da har vel kanskje prisene sunket litt og... så en athlon 64 3400 til 7000 spenn!!! er disse cpu'ene kompetable med 32 bit's programvare, vil spille mine gamle spill også Ja det er de absoulutt. Men 3400+ til 7000,- er alt for dyrt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 om du venter 6mnd, tror jeg de er ett enda bedre kjøp..innen den tid vil nye brikkesett være kommet, noe som vil gi bedre ytelse og bedre stabilitet (nye brikkesett har kanskje ofte noen små barnesykdommer og slikt) AMD vil også ha kommet med en revisjon av A64 som gjør dem mindre kresne på minnet etter hva jeg har hørt.. så at du venter 6mnd er egentlig bare bra...+at nyere CPUer vil komme og priser sannsynligvis vil gå ned Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 takker, er det noen som vet om intel planlegger en 64 bit's cpu, har hørt om etterfølgeren yil p4, men det er dumt av intel hvis de ikke går over de også Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Hvorfor poste denne i Spillseksjonen, den skal postes i Prosessor/Minne. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Var det merlin... merlin... spammemerlin??? Mener at du burde oppgradere til det beste!!! Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) takker, er det noen som vet om intel planlegger en 64 bit's cpu, har hørt om etterfølgeren yil p4, men det er dumt av intel hvis de ikke går over de også Selv om denne tråden ligger på feil sted, kan jeg svare på ditt spørsmål. Intel har bekreftet at de snart er klar med sine egne 64 Bits prosessorer og de skal visst være på markedet innen årets utløp. Forvent priser som ligger en del høyere enn AMD sine produkter. Link: http://www.itavisen.no/art/1302917.html Endret 19. februar 2004 av Stig_W Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ok, tror jeg satser på den værste amd cpu'n, noen som har forslag til andre deler??? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 ok, tror jeg satser på den værste amd cpu'n, noen som har forslag til andre deler??? ATI Radeon 9800 XT 256 MB, 1024 MB RAM og WD 200 GB HD m/ 8 MB cache Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 hovedkort til amd 64 fx? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 hovedkort til amd 64 fx? Da anbefaler jeg et "Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, med ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" koster ca 1500 på komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 om du venter 6mnd, tror jeg de er ett enda bedre kjøp..innen den tid vil nye brikkesett være kommet, noe som vil gi bedre ytelse og bedre stabilitet (nye brikkesett har kanskje ofte noen små barnesykdommer og slikt) AMD vil også ha kommet med en revisjon av A64 som gjør dem mindre kresne på minnet etter hva jeg har hørt.. så at du venter 6mnd er egentlig bare bra...+at nyere CPUer vil komme og priser sannsynligvis vil gå ned Det er ikke prosessoren som er kresen på minne. Det er hovedkortene. AMD kan ikke gjøre noe med deres cpu som gjør hovedkortene mindre minnekresne. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 om du venter 6mnd, tror jeg de er ett enda bedre kjøp..innen den tid vil nye brikkesett være kommet, noe som vil gi bedre ytelse og bedre stabilitet (nye brikkesett har kanskje ofte noen små barnesykdommer og slikt) AMD vil også ha kommet med en revisjon av A64 som gjør dem mindre kresne på minnet etter hva jeg har hørt.. så at du venter 6mnd er egentlig bare bra...+at nyere CPUer vil komme og priser sannsynligvis vil gå ned Det er ikke prosessoren som er kresen på minne. Det er hovedkortene. AMD kan ikke gjøre noe med deres cpu som gjør hovedkortene mindre minnekresne. enig, det er først og fremst Nvidia og VIA som må sette seg ned å finne ut hvorfor brikkesetten dem's er så kresne. Virker litt rart egentlig når de har meget gode brikkesett til AMD xp og andre. Men det er vel litt jobb å lage brikkesett til en helt ny generasjon med prosessorer. Det er vel bare smøre tjukt på (med tålmodighet) å se om det kommer noe som du er fornøyd med. Personlig venter jeg spent på min Shuttle SN85G4 m/AMD64 3000+ og Corsair XMS3200. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 takk!!! det er fortsatt et halvt år til jeg har nok cash til en killer pc og da har vel kanskje prisene sunket litt og... så en athlon 64 3400 til 7000 spenn!!! er disse cpu'ene kompetable med 32 bit's programvare, vil spille mine gamle spill også A64 3400+ koster ikke mer enn 3,950,- på Komplett da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=14&s=pl Lenke til kommentar
gromgut32 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Satte meg opp ett komplett opplegg til A 64 3200+ til vel 7000 spenn i dag,så innen den tid du får råd til det, får du råd til en rå spill-pc! Nå gidda ikke jeg å vente da, så jeg oppgraderte til P-4 3,0 ghz. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 hovedkort til amd 64 fx? Da anbefaler jeg et "Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, med ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid" koster ca 1500 på komplett. FX prosessorene går da ikke på socket 754.... Socket 940. Og de krever ECC\REG minne, som er mye dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå