Gå til innhold

Skjermkortet mitt "lægge"


Tho®¿

Anbefalte innlegg

har sagt det før og sier det igjen.. IRQ konflikt...

alternativt varmeproblemer, alternativt PSU problemer

 

Problemløsning: Format c: eller nytt hovedkort

 

har du 2 maskinvarer som krangler om samme IRQ vil du oppleve hakking.

og WinXP foreks e noge drit når du har IRQ problemer. fins ikje sjangs i h..... å forandre på dem. alternativene lar seg enkelt og greit ikke styres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 1024 mb ram, amdxp 2800+, gainward geforce fx5900 128mb ultra 1100

abit kv7 hk, men battlefield lagger som bare f*** forde:( Oppdaterte skjermkort driverene og fikk 2000 poeng mer i 3dmark 03, men Battlefield lagger fortsatt :(

Det hakker forresten like mye uansett hva jeg setter grafikk instillingene på.

rart for jeg har 2400+ 1024 mb ram,ati 9600 xt og jeg har alt på fult uten om oppløsningen som jeg har på 1024 x 768

Lenke til kommentar
Jeg har 1024 mb ram, amdxp 2800+, gainward geforce fx5900 128mb ultra 1100

abit kv7 hk, men battlefield lagger som bare f*** forde:( Oppdaterte skjermkort driverene og fikk 2000 poeng mer i 3dmark 03, men Battlefield lagger fortsatt :(

Det hakker forresten like mye uansett hva jeg setter grafikk instillingene på.

rart for jeg har 2400+ 1024 mb ram,ati 9600 xt og jeg har alt på fult uten om oppløsningen som jeg har på 1024 x 768

det er ikke rart for du har ingen av de problemene jeg nevnte.

Lenke til kommentar

startmeny/control/system/Hardware/device Manager

velg i View menyen "resources by connection"

så kan du kikke på IRQene dine der.

har du en IRQ kræsj der så har du hvertfall funnet problemet.

 

IRQ-kræsj kan ha opphav helt tilbake i BIOS.

og da sliter du

Spurte tilfeldighvis en på StartIT i dag om det problemet hvor han sa at dersom du har IRQ-konflikt mellom 2 integrerte enheter så e hovedkortet mest sansynlighvis kaputt.

eks. integrert lydkort, RAID

 

Har du en IRQ-kræsj mot skjermkortet ditt vil eg først gjette på at du har noen form for PCI kort i maskinen din. ta disse ut å prøv.

 

Har du IRQ-kræsj med AGP mot en integrert enhet..

tenke du slide då ja..

:devil:

 

I gamledager hadde vi bare 15 IRQer å ta av..

har igrunnen det idag og fra BIOS sin side men WinXP lager sitt eget oppsett og sitter med 22 IRQ'er eller no..

Lenke til kommentar
Jeg har 1024 mb ram, amdxp 2800+, gainward geforce fx5900 128mb ultra 1100

abit kv7 hk, men battlefield lagger som bare f*** forde:( Oppdaterte skjermkort driverene og fikk 2000 poeng mer i 3dmark 03, men Battlefield lagger fortsatt :(

Det hakker forresten like mye uansett hva jeg setter grafikk instillingene på.

rart for jeg har 2400+ 1024 mb ram,ati 9600 xt og jeg har alt på fult uten om oppløsningen som jeg har på 1024 x 768

det er ikke rart for du har ingen av de problemene jeg nevnte.

jo for du har bedre data enn meg.d hakket på meg før jeg kjøpte mer ram

Lenke til kommentar
åja.. æ kjøre glatt battlefield med min 1ghz klokka til 1,3 ghz å gforce2 mx 400 256ram..... d e nå feil da..

 

 

 

men d e den dårlige dataen .. har en bedre ståanes her da :p . . . . . . hoho

For det første så er det sinnsykt irriterende når du skriver dialekt, sms språk ol.

og for det andre så er ikke det hw som er problemet her, det er IRQ krasj og du kunne ikke spilt BF du heller på noen av maskinene dine du heller om du hadde hatt det.. og le av en som har problemer med pcen er bare teit..

du kunne likegodt hatt det sjøl...

 

offtopic?? :yes:

 

Vil det ikke virke om han enten restartet CMOS eller fikk tak i en bios uten dette problemet?

Lenke til kommentar
Hvordan ser jeg om det er irq kræsj? er litt N00b på sånne ting :blush:

du ser om foreks skjermkort, som vil være oppgitt med navn ved siden av IRQ'en den er blitt tildelt, har samme nummrering som foreks lydkort, som vil være oppgitt med navn.

 

eks.

 

(PCI) 7 Radeon 9800 Pro

(PCI) 7 NVIDIA nForce PCI System Managment

 

disse hardwarene er på min maskin..

dersom eg skulle sett at begge ovenfor her nå delte IRQ-7 (som eg har tasta de inn som) hadde eg opplevd enten hakk, pauser innimellom eller at PC henger eller restarter

 

dersom disse 2 som eg skreiv inn som eksempler her er byttet ut med intern hardware som er integrert i hovedkortet ditt... så må du somregel bytte hovedkort. garanti sak

 

Skulle du ha en IRQ-kræsj som vist her så e eg ikje sikker på om det e hovedkortet ditt eller annen årsak

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Siden dette med IRQ ble nevnt i denne posten, tenkte jeg kanskje at noen kunne svare meg kjapt på et spørsmål, uten at jeg trenger å lage en helt ny post av den grunn.

 

Det har seg slik at jeg opplever "stuttering" (små rykk, hakk en gang i blant o.l) i de fleste spill. Ble derfor litt obs på dette med IRQ konflikter, siden en av dere nevnte at dette kunne være årsaken til rykk og lagg. Slik jeg har forstått det, er skjermkortet i konflikt med et innebygget nettverkskort på hovedkortet. Er det en konflikt her, og kan dette eventuelt være årsaken til mine problemer?

 

irq.gif

Endret av eX_treme
Lenke til kommentar
startmeny/control/system/Hardware/device Manager

Har du IRQ-kræsj med AGP mot en integrert enhet..

tenke du slide då ja..

:devil:

Jeg har nettop funnet ut at jeg har en IRQ-kræsj mellom følgende:

 

Intel 82801EB USB Universal Host Controller - 24DE

Radeon 9800 PRO

 

 

Og mellom:

Standard utvidet PCI til USB - Vertskontroller

WinXP promise SATA378 IDE controller.

 

Må jeg kontakte leverandør eller kan jeg fikse dette selv?

Lenke til kommentar

Extreme gutten...

Du har ein IRQ kræsj mellom Radeon 9500 og Nettverkskortet.

Du har ein IRQ-kræsj mellom Lydkort og Raid kontrolleren.

Etter mitt umiddelaber syn.

Dersom lydkort/nettverkskort er PCI kort vil jeg anbefale å flytte PCI slot.

Du mangler også drivere til en USB kontroller. Kjører du WinXP med Servicepack 1 ?

 

Nå må eg inrømme at eg ikje e den beste på å løse IRQ kræsj siden valgmulighetene i XP for nettopp dette e minimale.

 

ein tur i butikken e ikje feil men da må du regne med å betale nogen kronestykker.

 

av IRQ kræsj kan det nevnes at dersom 2 enheter som er integrert i hovedkort kolliderer på IRQ har du sansynlig et defekt HK.

men ser ikke at dette e tilfelle noenplass her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...