Sirillion Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei. Har et problem med min LG DVD-Rom DRD8080B, da den absolutt ikke vil kjøre i DMA mode, kun PIO. Den har stått i DMA før men så plutselig ville den ikke mer. Prøver å sette den til DMA i bios men den spretter tilbake til PIO med en gang jeg lagrer. Jeg har følgende oppsett : IDE0 - Western Digital 100GB HDD (MASTER) IDE1 - Plextor CD-R 24x10x40 (MASTER) LG DVD-Rom DRD8080B (SLAVE) Hovedkortet er et ASUS A7M266. Siste bios er inne, alle drivere er korrekte og Firmware'n til DVD-spilleren er oppdatert. Kjører med standard flatkabler nå men ATA/100 rundkabler er bestillt. Har prøvd å bytte den til IDE0(SLAVE) uten at det utgjorde noe. Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette da det, som dere sikkert forstår, er ektremt irriterende :smile: Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Har du prøvd å satt brenneren som slave på IDE0 da? Lenke til kommentar
Prox Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 18:28, NeoTech skrev:...Kjører med standard flatkabler nå men ATA/100 rundkabler er bestillt. Har prøvd å bytte den til IDE0(SLAVE) uten at det utgjorde noe. Quote: On 2002-03-17 18:32, Spirograf skrev:Har du prøvd å satt brenneren som slave på IDE0 da? ja, han har jo tydligvis det... [ Denne Melding var redigert av: Prox på 2002-03-17 18:36 ] Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Spurte om han hadde prøvd å sette brenneren til slave på IDE0, og dermed sette DVD'en som master på IDE1. Så det så Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Har ikke prøvd det men jeg tror heller ikke det er problemet siden den har funket sånn den står nå tidligere. Det kan vel ikke være en feil i OS'et(WinXP) heller, da den ikke kan settes riktig i bios. Begynner å lure på om det er spilleren som har sagt takk for seg i den modusen... Lenke til kommentar
Daimon Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 hadde samme problem selv. for meg hjelpte det å ta ut lydkortet. sette dvd spilleren i dma mode, deretter sette lydkortet inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå