Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt 90 graders nippel til radiator?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvilken radiator du har.. Selv har jeg en liten blackice med faste 3/8" nippler. På den kunne jeg tre en oppvarmet 1/2" plastalbue. Rundt brukte jeg en slangeklemme. Tetteflaten er svært liten, men tett er det. Det vanligste er og bruke slange i mellom, men det tar jo grusomt med plass - 3-4 cm ekstra. I tillegg ser det ikke så pent ut heller.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilken radiator du har.. Selv har jeg en liten blackice med faste 3/8" nippler. På den kunne jeg tre en oppvarmet 1/2" plastalbue. Rundt brukte jeg en slangeklemme. Tetteflaten er svært liten, men tett er det. Det vanligste er og bruke slange i mellom, men det tar jo grusomt med plass - 3-4 cm ekstra. I tillegg ser det ikke så pent ut heller.

Jeg har AC airplex EVO 240. Den skal ha gjengedimensjon på 1/4".

Akkurat nå har jeg en vanlig nippel med en selvlagd albue, og den ser ikke så veldig fin ut, og den dytter kortet over litt opp. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en albue nippel.

Nå har jeg funnet ut hva BSP, BSPT og NPT er for noe.

BSP er parallelle gjenger, mens BSPT og NPT er koniske gjenger.

BSP (BSPP) og BSPT har samme gjengestigning så man kan godt velge BSPT gjenger på vannkjølingsutstyr med BSP gjenger.

Så jeg skal prøve meg på en BSPT nippel albue i plast... Er ikke helt fan av plast, men microplex selger det jo, så det kan ikke være så fordømt dårlig... Erfaringer?

Lenke til kommentar
Har du biltema eller rør-forretning eller lignende.. gå der å kjøp.. billigere enn å bestille smådeler fra internet.. frakt e noge herk og ofte e det billigere lokalt om man gidder å lete litt

Takk for tipset, men skal ha noe på Microplex uannsett, så tenkte jeg skulle få raska med meg noe mer i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...