Gå til innhold

MPX-fått feil prossesor etter retur


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bestillte en shuttle kabinett og komponenter, før jeg foretok kjøpet forhørte jeg meg både med MPX og brukere av forumet om komponentene kom til å passe sammen. Svaret jeg fikk av MPX var at oppsettet mitt var perfekt, akkurat slik som de pleier å gjøre det. Her er oppsettet:

 

alternativ2.gif

 

Etter å ha satt den sammen så startet den opp, men ga ingen signal til skjerm,tastatur eller mus. Viftene, lysene, cd-rom fungerte. Jeg ringte MPX og forklarte saken til dem, de så på dette som en så merkelig feil at jeg måtte bare sende den inn. (Det var ikke mye hjelp å hente fra dem i telefonen med andre ord).

 

Jeg sendte dem alle komponentene, slik som jeg hadde satt den sammen. Ringte opp til dem igår og de fikk ikke tak i han som testet komponentene, men alt var hvis i orden. Pcen var allerede blitt sendt til meg. Jeg spurte dem hvordan de testet den, da fikk jeg beskjed om de hadde testet komponentene hver for seg. Rutinene er slik at de tester alt sammen først, hvis ikke dette fungerer så tester de komponentene hver for seg. Greit nok det, men årsaken til at jeg sendte den inn var jo at den ikke fungerte sammen. Jeg for vel vente å se om den fungerer da.

 

Kommunikasjonen sviktet i dette tilfelle hos MPX. Burdet vært mye bedre samarbeid med telefonkonsulenten og de som tester produktene. Da jeg fikk beskjed om å sende den tilbake, spurte jeg hvilke kostnader dette ville påføre meg. Som svar fikk jeg at det var bare porto, men det viser at de tar testgebyr også. Jeg prøver ikke her å si at MPX er en dårlig butikk, fordi jeg har fått god og rask behandling av telefonkonsulentene, men dette med kommunikasjon og informasjon burde vært utbredet. Dårlige hendelser som dette gjør at de mister iallfall en kunde, nemlig meg.

Endret av myexplorer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh, hvis det du sier er riktig så kan jeg vedde mye på at pc'en neppe fungerer når du får den tilbake, med mindre de har byttet komponenter i skjul.

 

Hvis rutinen er slik at de tester alt først sammen, og så hver for seg hvordan kan noe virke? Hvis den først ble testet sammen og det ikke fungerte, men hver enkelt komponent fungerte når de testet de hver for seg, hvordan kan da alt være i skjønneste orden når du får alt tilbake?

 

Håper jeg tar feil.

Lykke til og stå på ditt :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen at folk skal slutte å handle hos MPX, tror dette kan skje hos de fleste nettbutikkene. Det er bare det at når du har selv hatt en dårlig erfaring så velger man ikke den samme butikken en gang til, selv om man vet at det samme kan skje hvor som helst.

 

Det er bare sånt det er.

Lenke til kommentar

Et par momenter som jeg har lyst til å kommentere

 

1.) Hvis du på telefonen fikk svar at det ikke ble noe annet enn porto å betale, så har ikke MPX lov til å fakturere et testgebyr. Testgebyr MÅ det opplyses om på forhånd, ellers har ikke selger lov å kreve dette inn. Om en ansatt har gjort en feil ved å si dette til deg, så er det MPX sitt problem, ikke ditt.

 

2.) I normale situasjoner har man ikke noen garanti for at dataprodukter funker sammen. Så lenge du har kjøpt dem som separate produkter, og de fungerer separat, har du ikke noe å komme med. Spiller ingen rolle om du kjøpte de samtidig... Dette er en av farene ved å bygge selv.

 

3.) I dette tilfellet har du fått beskjed fra MPX at delene skal funke sammen... ergo har de lovt noe de tydeligvis ikke kan holde. Det får da bli deres problem. Du kan, etter min forståelse av kjøpsloven, hevde at dette er en vesentlig mangel etter kjøpslovene og kan dermed heve kjøpet. Håper du fremdeles har det svaret du fikk fra dem om at delene funker fint sammen.

Lenke til kommentar
Skal sldri handle på mpx etter at jeg leste dette innlegget :ermm:

Det er jo litt overilt å si at du ikke skal handle der flere ganger siden en bruker ikke er fornøyd og føler at han ikke får den service han fortjener. Om man velger å bygge selv må man kunne en del selv slik som feilsøking og ta høyde for at slike ting kan skje.

 

Du får ha lykke til pcen myexplorer

Lenke til kommentar

Dette syns jeg høres merkelig ut,mpx har alltid vert suveren med mine returer,ingen andre nettbutikker som kan komme opp mot dem i mine tilfeller.

 

Vist det viser seg at pc en forsatt ikke virker når du får den tilbake,ville jeg kontaktet dem og forklare hele saken en gang til,jeg er ganske sikker på at de kommer til å ordne opp(det skal de jo gjøre uansett).

 

 

Du kan også prøve å ta ut alle komponenter å sette det sammen igjenn,pga at det kan være noe som har dårlig kontakt eller noe.Har ivertfall virket for meg et par ganger.Vist de testa komponentene,så skal jo ingen av dem være DOA heller.

 

Lykke til ivertfall!

Lenke til kommentar

Etter mine erfaringer, så er MPX den ene av alle nettbutikkene som jeg har vært borti, hvor du faktisk får normale folk i telefonen.

 

Ingen problemer med avslag om jeg finner produkter billigere andre steder.

 

Har hatt problemer med ett hovedkort jeg bestilte hos dem en gang, dette var defekt. Sendte det inn, og det var defekt. De hadde ikke dette hovedkortet på lager, å spurte om jeg hadde tid til å vente til de fikk det inn på lager. Noe jeg ikke hadde. Så jekk fikk velge meg ett annet, det defekte hovedkortet var med innebygd vga. Så det hele endte opp med at jeg fikk ett dyrere hovedkort og et gf4 mx kort som erstatning :thumbs:

 

Bare postitivt å si om MPX med andre ord!

 

Jeg tror nok at du vil få ordnet ditt problem med dem . :yes:

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med MPX idag. De hadde vist testet komponentene mine sammen allikevel og da skulle alt være i orden. Tror de har litt kommunikasjonsproblemer der borte, for det var ikke første beskjeden jeg fikk. Uansett så gjenstår det å teste, den kommer imorgen.

 

Ufo hadde rett angående testgebyr, hvis de ikke opplyser om den så har de ikke rett til å kreve den. Så den fikk jeg beskjed om at jeg skulle slippe å betale. Håper de holder det da. Det var ikke så enkelt som det høres ut, de krevde at jeg skulle si navnet på personen som sa det til meg. Men når de ikke sier hva de heter så er ikke det så lett. Testegebyr på 150 kroner er ikke allverden, men det er mer prinsippet. Jeg spurte klart og tydelig ved første henvendelse om de kom til påføre meg noen gebyrer og det eneste jeg fikk som svar var porto. Jeg la frem at jeg gidder ikke å bruke en halv kontantkort på å så ringe opp for å lyve om det. Det er sant o, når man forventer bare porto som utlegg så er det kjipt å få testgebyr. De forsto meg til slutt og sa at de skulle ta den bort.

 

Den store testen gjenstår da, om pcen fungerer imorgen. Hvis ikke,så var det bare til å ringe opp til dem igjen. Håper jeg slipper det, nå har jeg vært uten pc i over en uke, ikke noe gøy når du skal levere rapporter og oppgaver til høgskolen.

 

Det har aldri vært meningen at denne tråden skal være negativ reklame for MPX, ville bare dele erfaringene mine og så folk avgjøre selv hvordan de forholder seg til den.

 

Idag møtte jeg en hyggelig dame på telefon som til og med ringte meg opp igjen etter at hun hadde forhørt seg med andre kollegaer. De svarer også veldig raskt på telefon og man slipper å stå i kø. Men en sånn dårlig opplevelse gjør faktisk at jeg aldri mer kommer til å handle der. Ja jeg vet at dette kunne skjedd i hvilken som helst nettbutikk, men nå skjedde det med meg hos MPX, og slik er det bare.

 

Det som bekymrer meg mest ved å handle hos MPX er jeg tror at de har kommunikasjonsproblemer,da jeg har nå måtte forholde med til 3-4 ulike opplysninger om denne saken.

 

Kommer tilbake med mer informasjon imorgen, forhåpentligvis fra min nye shuttle da, hvis ikke da trenger jeg hjelp av dere gutter. Kan ikke så mye teknisk om data, tenker på komponenter osv.

 

Takk for alle svar og at dere gidder å lese dette. Det hjelper å få det ut!

Lenke til kommentar

Hei folkens, nå har jeg fått igjen shuttle pcen og den fungerer. Men når jeg starter den så står det på main prosessor AMD xp 2200 +, jeg bestillte en xp 2800 + prosessor. Hvordan finner jeg eksakt ut om dette stemmer?

Endret av myexplorer
Lenke til kommentar
Hei folkens, nå har jeg fått igjen shuttke pcen og den fungerer. Men når jeg starter den så står det på main prosessor AMD xp 2200 +, jeg bestillte en xp 2800 + prosessor. Hvordan finner jeg eksakt ut om dette stemmer?

Kanskje noe galt med FSB?

 

Det skal være 166mhz fsb på den cpu'en, du kan endre det i bios.

Lenke til kommentar

300mhz / 2 = 150mhz

 

CPU'en din kjører kanskje på 150 mhz. 300mhz kommer av minnet, som kjører på en frekvens på 2xfsb (ddr-ram).

 

Det du skal gjøre er å gå inn i bios (vanligvis trykker du "del" etter du starter maskinen) og se etter en post som heter "fsb", "cpu clock" eller noe sånt. Denne står sikkert på 150mhz. Skift denne til 166mhz.

 

NB. Hvis du absolutt ikke kan noe om BIOS, burde du være forsiktig og kanskje få en datakyndig til å se hva du gjør. Egentlig er det helt enkelt, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...