Gå til innhold

ny p4c 3.0 HT --> klarer ikke å starte opp

fAight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk en telefon fra hwb i formiddag. De har testet cpu'en og alt fungerte normalt hos dem. De trodde også at det kunne være minnet, så jeg kjøpte like godt en pc3200 brikke som de pakket ned sammen med cpu'en. Håper det funker nå, eller så skjønner jeg ingenting!

Lenke til kommentar

Sorry... det var jeg som i en tidligere tråd her mente at minnet ditt skulle fungere på det nye hovedkortet... og så gjør det tydeligvis ikke det (høres ut som problemet kan skyldes minnet iallefall). Føler meg litt ansvarlig for 'uløkka' her, men all matematikk skulle tilsi at det egentlig skulle funke da :-( Rådet var iallefall godt ment!

Kanskje PC2700 minnet ikke tålte PC2700 hastighet? Eller litt for stramme timinger eller hva vet jeg?

Får håpe PC3200 gjør susen da.

Kjenner godt den kjipe følelsen når ny hardware kommer i hus og så fungerer det ikke...

Men det er jo uansett ikke du som har gjort noe galt og ødelagt stasjet da iallefall, så da ordner ting seg etterhvert!

timtowtdi

Lenke til kommentar

Hehe, du har ingenting å beklage deg over, timtowtdi.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det ikke skal gå. Egentlig tror jeg heller at det er psu'en (som forresten er kjøpt demobrukt :dontgetit:) eller hk'et som begynner å bli sliten...håper for guds skyld ikke det og krysser fingrene for at minnebyttet vil løse problemet...

Ja, heldigvis var jo cpu'en i orden. trodde litt først at kanskje jeg hadde gjort noe som hadde forårsaket problemene. da jeg jo kasta 2000 kr rett i dass.

Ellers takk for tilbakemeldingen timtowtdi

Lenke til kommentar

Nei og nei :( samme problemet....og nå testet med nyinnkjøpt pc3200 brikke.

Lurer fælt på hva problemet er, hk eller psu?

Jaja, nå har jeg en p4 3.0 GHz FSB800 liggende å bare støver...får vel kjøpe meg et nytt hk, kanskje...

...nå er jeg skikkelig deppa! :cry:

Lenke til kommentar

....jau, som oysfaerg sier, hk'et skal støtte nevnte cpu, har til og med lagt inn nyeste rev. av bios. Skal ringe til hwb på mandag og høre om det går an å bytte varen. Den fungerte hos dem. Forventer ikke fullpris tilbake, men hva skal jeg med en cpu som ikke virker hos meg? Vi får se...jeg får evt. selge dem på bruktmarkedet..:shrug:

Lenke til kommentar
...funnet ut at det antageligvis er hk'et som er defekt. Får et nytt et til uka, Abit IC7-G. Er det bra? Håper det funker da. Ellers går jeg og henger meg :(

Det er sannsynligvis MYE bedre enn Aopen, så du hadde flax der gitt. Når det gjelder P4-kjølere, har jeg denne, og jeg er kjempefornøyd :)

Selvfølgelig har sp94/97 overtatt tronen, men jeg liker SLK900 fortsatt.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Blir lei meg når jeg leser historien din. Har opplevd noe av det samme selv. Man blir frustrert, knuser ting og oppfører seg mer voldelig. :angry:

Håper ting går i orden. Tenker på all tiden du har brukt, alle pengene og alle triste, men desperate forsøkene på å få ting til å fungere.

Håper virkelig du får en ordning på det og lykke til! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...