fAight Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Hei, Mottok idag min p4c 3.0 Fsb 800 HT cpu. Koblet det opp på mitt hk: aopen ax4c max i875 Canterwood. Følgende skjer: Klarer ikke å starte windows; får feilmelding at ntoskrnl.exe er "defekt"...bla bla Prøver å installere nytt OS (win2k, Xp), får da feilmelding under installasjon at div filer ikke klarer å legges inn --> installasjon kanseleres! Bytter så tilbake til min gamle cpu; p4a 2.0 ---> HELT normal oppstart. Buhu, hva kan være galt? Det er tydeligvis det er cpu'en det er noe galt med...? takker for svar... (se profil får mere specs.) mvh ridgea Endret 14. februar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Har du slettet cmos instillingene før du starter med din nye prosessor, har du også siste bios versjon? Edit: Så at du har bare 2700 minne brikker, du burde hatt 3200 for å utnytte den prosessoren max. Endret 14. februar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 svarer på begge: nei... men ved oppstart så finner bios riktig cpu da... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 sitter nå med min: gamle p4a 2.0Ghz ...forresten, den boxed kjøleren til Intel er noe herk, fiklete å få av og på... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) ridgea: Det er minne ditt som er problemet ditt, tror eg. Så hvor har du satt minne brikkene dine. Som dual eller vanlig. Endret 14. februar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) har prøvd en og en minnebrikke om gangen får uansett ikke kjørt dem i dual, da de er forskjellige (singel og dobbel-side) i bios har jeg ratio-altenativet slik at jeg får kjørt minne-brikkene på ddr333, da ps. prøvde igjen nå etter å ha lagt inn ny bios og reset'a den, da vil ikke skjermen starte Ser ut som en retur-sak, dette her...håper hwb.no er greie på dette... Endret 14. februar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Kan du ikke få prøvd og låne noen Pc3200 brikker? Elr send den tilbake ja, kjipt det der Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 klarte å boote en gang istad; da var cpu-speed på 1.5GHz... så prøvde jeg å sette den på 3 GHz, da klarte den ikke å starte lenger... Det høres ut som den sliter hvergang jeg prøver, akkurat som man prøver å starte en bil... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 forreste, hva slags p4 kjøler anbefaler dere? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Denne f eks, ganske billig og kjøler bra. Veldig kos kos denne her også! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 bortsett fra det der var en og samme produkt, så er du ganske flink Nikkor Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) OMFG, den hang seg opp. Her er den endelig: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...000ACU&toc=3820 Endret 14. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Fikk ikke klippet ut den andre adressen helt, her er den: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=10&s=pl Nå roter du fælt fortsatt linker du til samme produkt Har du prøvd å skru av HT ? kan det være det som er problemet i og med win2k ikke støtter HT ? edit: der ja nikkor Anbefaler den kjøleren på det varmeste, er veldig støysvak og kjøler veldig godt Endret 14. februar 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Skaff deg pc3200 minne.. Når du stilte den inn på 1,5ghz ville den nok boote fordi at da var fsben riktig i forhold til minne.. ikke skyt meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 ah, nå har jeg gir jeg opp! Blir så frustrert. Som sagt det virker som om den ikke får nok "kraft" til å starte opp. Kanskje jeg har får svak psu, 360 W Chieftech? Fanden å, nå klarte jeg å brekke av den ene plastikk-klipsen på boxed-kjøleren til min gamle cpu, så nå blir den fort varm -derfor jeg spurte etter kjølere i forrige post. Nei, nå tar jeg kvelden. Kose meg sammen med dama. Orker ikke å tenke mer på den #/(¤"#/&(/6¤32 cpu'en. Jeg som hadde gledet meg så fælt til HT og heile pakka. Jaja. Skal ringe hwb.no til mandagene og høre hva jeg kan gjøre... Strongbad: har prøvd, men det hjalp ikke. Nå kommer jeg ikke til biosen en gang. Maskinen klarer ikke å starte. Viftene og hd'en går, men skjermen slår seg ikke på, og jeg hører hat cpu'en prøver å starte opp....*vrææææl* ps. bruker laptop'en nå. er så dritt lei den stasjonære nå ....nå ble det mye pisspreik! thank U and goodnight Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 ikke jeg som satte den til 1.5 GHz. Det gjorde den selv. Jeg kom da inn i windows for aller første gang med den nye cpu'en. Tenkte at nå var det iorden, så jeg restartet og gikk inn i bios for å sette den til 3 GHz. Etter det starter ikke pc'en, bare vifter, hd, dvd, brenner som lyser og går... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 ...tror ikke det er minnet, altså. Selv om cpu'en kjører på 200 MHz så setter jeg ratioen slik at minnet kjøres på 320 MHz, noe som tilnærma PC2700 (ddr 333MHz) Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 ...tror ikke det er minnet, altså. Selv om cpu'en kjører på 200 MHz så setter jeg ratioen slik at minnet kjøres på 320 MHz, noe som tilnærma PC2700 (ddr 333MHz) Det er mest antageligvis minnet, prøv PC3500 eller noe rundt der så får du den PCen igang Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 ...tror ikke det er minnet, altså. Selv om cpu'en kjører på 200 MHz så setter jeg ratioen slik at minnet kjøres på 320 MHz, noe som tilnærma PC2700 (ddr 333MHz) Uhmm....hvis du faktisk stiller minnet ditt slikt at det kjører på 320MHz, så er det vel kanskje ikke så rart at den ikke vil boote. Den skal så vidt jeg vet stå som 166MHz (DDR gir da 333MHz)....correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) ....mener så klart 160 Mhz ---> 320 MHz totalt sett sorry, at det ble litt uklart Endret 14. februar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå