Deidei Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Tid har gått, og utvikling har skjedd siden jeg kjøpte min elskede AMD xp2000 prosessor for et år siden. Spill som Halo, KOTOR og UT2004 demoen kommer noen ganger under 20 fps i harde kamper, så jeg må spørre om det er CPUen min som virkelig har blitt så avleggs siden ifjor, eller om en formatering av harddisken (har ikke formatert på over et halvt år) kunne hjulpet? Synes det kan ta litt tid før mappene åpnes i noen tilfeller. Håper noen kan gi meg et råd eller to her. Lenke til kommentar
JonasGab Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Prossesoren kan nok ha litt med greia å gjøre... men det er ofte skjermkortet som er "slemmingen" i nye spill, istedet for å formatere så kan du defragmentere et par ganger, det hjelper av og til! Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Det er PC2100-RAM du sitter med? Det er jo ikke forferdelig raskt da. Det hadde vel gått som fløyel hvis du hadde sittet med litt høyere FSB/raskere minne. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Jeg se du har en 160 GB disk . Partisjonere denne i flere partisjoner vil også hjelpe å holde fragmentering nede .Samt at søking på disken innenfor en mindre partisjon blir raskere selv om den er fragmentert . Jeg anbefaler at OS er på egen partisjon eks. 10-20GB .(Partition 1) Programmer og spill på neste .(Partition 2) Og sist på disken (tregeste area) en partisjon for arkivering .(Partition 3) Eks. på mitt oppsett på en 160GB disk: OS Windows 20GB (C:) Data/Spill/Programmer 60GB (D:) Arkivering 80GB (E:) En slik deling gir deg bedre frihet til å gjøre defragmentering også ,da du slipper å måtte defragmentere et volum på 160GB hver gang. Edit: ops unnskyld du har 80GB Endre forholdet til OS 10GB , Data 30GB , Arkiv 40GB Endret 14. februar 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå