Gå til innhold

Har du en "Whitebox CL5"?


Decoman

Anbefalte innlegg

Skavisee...

Pentium 4 / 3.00 GHz prosessor m.HT :wow:

60GB HDD / 7200rpm :wow:

DVD/CDRW

1GB DDR RAM (antar at det er pc3200) :wow:

WinXp Pro (engelsk)

 

Synes det er litt latterlig med et norskt språk på windows. Har nok lest for mye engelsk litteratur og rollespill-bøker på engelsk. Antagelig litt raskere å få oppdatert ting også vil jeg tro, med engelsk software (ikke nødvendigvis bare windows).

 

Gadd ikke å bruke hundrelappene på en trådløs løsning, da jeg kjøpte et "3Com-pcmcia-den-derre-bakoverkompatible-g-standarden" for kort tid siden.

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har snakket med de i dag. De skulle gjøre sitt beste for at den skulle bli sendt i dag90%. Virker som om det var meget travelt der inne. Lang telefonkø og fyren var helt anpusten da jeg snakket med han.

 

Vi får komme tilbake med info og erfaringer når vi har fått maskinene.

 

Har bestilt:

3.0 ghz

512 ram

80G hardisk

Wlan

Lenke til kommentar

Ser nå på hovedsida til Whitebox at cl5'en angivelig også selges med p4 extreme edition prosessoren. Det har ikke jeg fått med meg.

 

Hvis det er slik at extreme edition prosessoren har en ekstra L3 cache på 2MB (info fra en eller annen nettside), så ville det vært litt mer artig for min del å valgt denne. Ellers bestilte jeg den minste for å spare noen penger i det øyeblikket da jeg bestilte.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Ja, ehehe fikk vite det akkurat nå.

En kan visstnok få denne fra Whitebox hvis en vil, men da vil prosessoren, og som du akkurat nevnte, koste en masse penger.

 

Visste ikke at den var så dyr. Dette var nytt for meg. Sier vel noe om hvor lite oppdatert jeg er på ting.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Cyberspin: Nei, jeg har ikke hørt noe om når de kan levere til alle andre.

Skal på tur med SAS på mandag og kommer ikke hjem før på fredag kveld i neste uke.

 

De lovte å holde av en maskin har jeg forstått, slik at jeg får en telefon på mandag 1. med opplysninger om levering.

 

Hmm... lurer på hvor mange som har bestilt en CL5.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar feil, så har du muligheten til å benytte DUAL CHANNEL funksjonaliteten, med to brikker innabords. Mener å ha skjønt at hvis du har kun en brikke inne, så får du IKKE DOBBEL båndbredde.

 

Med pc3200 minne og dual channel, tror jeg man får i teorien 6.4 GB båndbredde mellom prosessor og minne.

 

Korriger meg gjerne folkens.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Hehe sitter nå og leser igjennom en manual til Clevo, som sannsynligvis lager lik eller liknende pc som CL5 modellen. :D

 

Og jeg så på en bærbar fra Clevo (D500P), at denne hadde max 1 GB minne, mens "Sager 5680" har 2GB som Whitebox sin CL5. Lurer på hva som er forskjellen der.

 

Edit:

Fant nå tilfeldigvis ut at jeg faktisk har et numerisk tastatur gjemt på keyboardet mitt (Dell maskin), lik som D500P maskinen fra Clevo. (Så det i manualen) Virker med "Fn" tasten sammen med noen vanlige taster. Ser nå at det er små tall i en slags blåfarge på enkelte av tastene mine.

 

Synes maskinen jeg har bestillt er grisestygg, men det har jeg ment siden jeg først så den på internett. Til og med min Inspiron 5000 fra Dell virker nå veldig sjarmerende i forhold til den jeg har bestilt.

 

Har ikke bruk for dill dallet i fronten, for jeg vil kun bruke DVD/CDRW'en til å spille av DVD filmer og håper at dvd-rom'en varer en stund. Avspilling av cd'er og brenning av disse får jeg gjøre med min eksterne cdrw (som jeg skal kjøpe på Komplett.no i slutten av måneden).

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...