Decoman Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 (endret) Grunnen til at jeg spør skyldes min usikkerhet omkring detaljene omkring "CL5" modellen (bærbar) til Whitebox. Passer chipsettet til spesifikasjonene for eksempel? (800MHz fsb?) Og hva slags minnebrikker er det i pc'en? ( 400MHz DDR minne?) Og selv om jeg kanskje ikke får utnyttet AGPx8, lurer jeg på om det er slik at maskinen faktisk kan bruke AGPx8? Hva slag UDMA har den? Jeg er grønn på det med hardware og da hjelper det ikke når jeg har vanskeligheter med å finne ut av ting på intels sider på nettet (om chipset). Så jeg vil gjerne høre fra brukerne, hvis det er noen som overhodet har mottat denne modellen. Er det noen som har fått undersøkt og som kan gi en tilbakemelding? Skal ta en telefon på mandag og forsøke å bli klokere, men vær så snill å gi tilbakemelding hvis dere vet noe om dette. EDIT1: Ser nå at Whitebox tilsynelatende har lagt ut TO sett med drivere til "CL-5" modellen. Et sett som tilsynelatende er for 533MHz fsb og et annet for 800MHz fsb. Hmmm!? Endret 14. februar 2004 av Decoman Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har selv bestillt CL5. Ja den støtter 800Mhz FSB og 400Mhz DDR minne. Tror 533Mhz FSB driverne hører til den "gamle" CL5en de solgte før. Ta en titt på talknotebooks.com og søk etter Sager 5680 som er den samme maskinen. Men den selges i USA. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ja idag ringte jeg atter engang whitebox for å høre hvor det ble av telefonen jeg skulle få idag. Ble lovet sporingsnummer men neida. Fikk bare beskjed om at de skulle ringe meg "snart". Nå er det ca en mnd siden jeg bestillte og begynner å bli lei av at det ikke skjer noe. Men vil de ikke selge meg noen maskin så .. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Bestilte formelt sett den 29 januar og har inntrykk fra samtaler at de kan leverte ganske snart uten at jeg kan sitere dem på akkurat det. Jeg ringte til Whitebox i dag og spurte om hva slags chipset det var i CL5'en, en time senere sendte de meg en email: Intel RG82865PE / Intel FW82801EB (ICH5) Og dette er betryggende, fordi på whitebox sin side står det noe annet som jeg ikke finner noe mer info om på internet. Mener å huske at overnevnte chipset er den samme som selges av Zepto (eller tar jeg feil?), og det er godt uten at jeg kan si at jeg er en ekspert på chipset. Jeg mener når modellen synes å være den samme som "den til Zepto", så er det bra at også de har hovedsakelig samme innmat så å si. Endret 16. februar 2004 av Decoman Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hehe ... de sier alltid at de kan levere "snart" eller oppgir en ukedag som de sier den "går ut" på. Skulle tro det var sånn at de bare sendte ut maskiner en gang i mnd eller noe sånt. Lenke til kommentar
kennilse Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Ringte også i dag og de sa at min stod på funksjonstesting. Ble lovet at jeg skal få den før helgen. Skjer ikke det kan de glemme hele maskinen. Bestilte for 14 dager siden. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Ahaha husker sist gang jeg kjøpte en bærbar. Den var fra Dell og jeg leste igjennom MANGE fora på internett og sopte med meg all negativ kritikk. Det ble egentlig litt for mye negativt vil jeg tro sånn i ettertid. Jeg leste det som stod i fora og ble kjempeskeptisk. Men det gikk greit, det eneste som stemte i den negative kritikken var at museknappene ved touchpaden lagde noen latterlig irriterende klikkelyder. Jeg må si det vil være helt greit å kunne få pc'en før helga for min del. Blir en kjempe-oppgradering med ny bærbar/flyttbar i forhold til min nesten 4 år gamle Dell Inspiron 5000 (som forresten har kun EN usb 1 port/kjipt). Husker at jeg tok imot pc'en på jobben, og at maskinen/windows krasja/frøys med en eneste gang. Det var ikke noe særlig tilitsvekkende for en som aldrig før hadde eid en pc. Ellers gikk det greit med windows etterhvert. Endret 19. februar 2004 av Decoman Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ringte også i dag og de sa at min stod på funksjonstesting. Ble lovet at jeg skal få den før helgen.Skjer ikke det kan de glemme hele maskinen. Bestilte for 14 dager siden. Har du også bestillt en CL5? Og decoman har gjort det. Da holder vi denne tråden oppdatert så fort det skjer noe og en av oss hører noe. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Er nyskjerrig på lydkortet til denne modellen (ac97). Vet noen om en bra link med info om dette? Jeg skal på studietur i neste uke (23-27feb) og kan ikke ta imot pc'en da, ellers fikk jeg vite i dag at Whitebox ville levere den på tirsdag i neste uke (24.feb). Jaja, det får bare være sånn. Så da skal jeg komme hjem fra Sveits fredag kveld og pusle litt med ting i helga og stille med friskt mot på mandag og smile fra øre til øre. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det at de kan levere den på Tirsdag i neste uke er nok bare de sier for å blidgjøre kundene. Ringer jeg idag og spør sier han sikkert en helt annen dag :/ Menmen .. jeg har iallefall begynt å miste troen på at de noengang kan levere denne maskinen igjen. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Hehe jeg kan skjønne at man blir litt lei hvis man får blir fortalt at noe skal bli levert på et bestemt tidspunkt den ene dagen og så får vite at den blir levert senere. For min egen del så blir dette bra uansett, for min forrige pc fra dell var SVINEDYR, det var et halvår eller så før prisene falt og pc'ene ble BEDRE. Hehe betale over kr 30.000 jeg , men jeg var i jobb og tok ikke det så nøye (i dag er jeg en student). Blah, husker jeg kjøpte pc'en med ISDN kort (=bortkastet), men er fremdeles litt stolt i dag over SXGA+ skjermen, den er veldig behagelig å jobbe med. Ellers merker jeg at jeg blir mer og mer irritert over at pc'en er treg til tider. Det hender ofte at jeg faktisk forbanner pc'en. Endret 18. februar 2004 av Decoman Lenke til kommentar
ZitizenX Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ringte igjen i dag og nå skulle de bare sette inn cpu, så var den klar. Påstår fortsatt at jeg skal kunne få den før helgen. (hm) PS. Måtte skifte brukernavn(kennilse) Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ringte igjen i dag og nå skulle de bare sette inn cpu, så var den klar. Påstår fortsatt at jeg skal kunne få den før helgen. (hm) PS. Måtte skifte brukernavn(kennilse) Hvilken maskin og når bestillte du ? Lenke til kommentar
ZitizenX Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg bestilte 29.01. Det er en CL5 med wlan. Tviler på at jeg får den før helgen men vi får se. Synes jeg rett og slett blir holdt for narr nå, hvis den ikke kommer. Hadde vert bedre og si det som det er. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg bestillte den 23.01.04 . Sist gang jeg ringte ga salgskonsulenten jeg snakket med indirekte utrykk for at jeg ikke skulle ringe og mase mer. Virker ganske håpløst det her .. Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Ringte akkurat og spurte om jeg fikk den før helgen. Og da sa han at den skulle sendes imorgen slik at jeg antageligvis ikke fikk den før helgen. Men han lover jo like fullt og fast som alltid at den skal sendes imorgen. Lenke til kommentar
ZitizenX Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Irriterende at den er så mye dyrere hos ZEPTO. Ellers hadde jeg hoppet av nå. Har sendt de en mail i dag men tviler på noe svar. Så det blir vel atter en rolig helg Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Fikk idag mail fra en av Whitebox sine kundekonsulenter og han beklaget alt rotet osv .. Og han sa også at CL5 ikke kan sendes ut før tidligst Tirsdag. Og jeg fikk jo som kjent beskjed om Fredag da jeg ringte tidligere idag. Så det må jo være rot internt. Han skulle ihvertfall ta kontakt når han visste noe mer. Så vi får smøre oss med tolmodighet. Iallefall det som er igjen av den.. Lenke til kommentar
ZitizenX Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Fikk omsider mail jeg også. Jeg ble bedt om å ringe til WB i morgen tidlig for et nøyaktig svar. Nevner i mailen i morgen eller senest mandag + en hyggelig garanti. Hva nå det måtte være. Vi får se hva som skjer. Skrudde opp tonen litt i mailen så de skjønner alvoret Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Samme her.. Måtte kjøre en litt mer aggresiv stil i mailen. Hvilke specs har dere bestillt med forresten ? Jeg har bestillt følgende : 3.2Ghz Intel P4 CPU 60GB HD 7200RPM DVD brenner/DVDRW 1024MB DDR RAM (PC3200) Integrert Bluetooth og WLAN (802.3b/g) Pris 20000,- NOK Inkl. MVA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå